3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A magukat mindent egy helyen hirdető utazással foglalkozó weboldalak ugyan tényleg kínálnak komplex csomagokat, ám ezek a szolgáltatások korántsem teljes körűek. A rutinos webhasználók megtanulták, hogy nincs olyan utazási webhely, amely következetesen a legjobb árakat kínálja.

A kutatások azt mutatják, hogy az átlagos ügyfél három webhelyen is tájékozódik, mire repülőjegyet vagy utazási csomagot vásárol, tehát továbbra is fontos az olcsóság, de az ügyfél lojalitását más elemekkel kell megnyerniük. Ezek az információk az utazási portálok üzemeltetőit is arra ösztönözik, hogy lépjenek. A versenyben az elmúlt időszakban a legnagyobbak - például a Travelocity.com, az Expedia és az Orbitz - majd mindegyike lépett is.

Az Orbitz például 50 százalékkal bővítette a kínálatot. A vásárló mostantól kilenc utazási irodánál tud egyszerre utat foglalni, míg a riválisoknál hat a maximum. A keresés eredményei több részletet tartalmaznak, pl. kiderül, milyen típusú a repülőgép, és mennyi időt kell várni átszálláskor.

Az üzleti utazási piacon nyomuló Expedia pedig bevezette nászutas csomagokat. A Travelocity.com is több – és csak a legfontosabb - információval igyekszik megnyerni ügyfeleit, így az autókölcsönzési díj mellett feltűntetik az áfa mértékét, ill. csak olyan járatokat és szállodákat vesznek fel kínálatukba, ahol még van szabad hely.

De a legnagyobb ugrás az ún. „dinamikus csomagok” esetében történt. Ezt az egyfajta zsákbamacska gyakorlatot az Expedia két éve vezette be, amit a Travelocity.com június óta másol – az ügyfél kedvezményt kap, ha egyidejűleg rendel repülőjegyet és szállodai szobát, netán szállodai szobát és autót, vagy esetleg mindhármat együtt. Itt az a „buli”, hogy a kuncsaft a teljes csomag áráról kap felvilágosítást, így gyakorlatilag lehetetlenné válik az árak összehasonlítására alapozott vásárlás. Ezzel együtt a dinamikus csomagokból származik az Expedia bevételének egyharmada, és a Travelocity.com is hasonló eredményt vár.

Jelenleg az Expedia uralja 36 százalékban a 28,4 milliárd dolláros forgalmú online utazási szegmenst, a Travelocity.com részesedése 24, az Orbitzé 13 százalék. Ma minden út 15 százalékát az interneten keresztül rendelik meg, és a repülőjegyek hozzák az online utazási cégek bevételének felét, de villámgyorsan nő a szállodai szobarendelések és a vakációs csomagok aránya is, mivel szélesebb haszonrést biztosítanak.


Korábban:
Nyáron azért felállnak a gép mellől
A személyes kapcsolatok mozgatják az üzleti turizmust


LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!