2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A benzinkutasok kivételével szinte minden kiskereskedőnek szépen alakult a 2013-as év tizenegyedik hónapja.

Ugyan már az előzetes novemberi 4,4 százalékos adatok is a kiskereskedelem utolsó kiváló évének,  2006 felfutására "hajaztak", a KSH második közlése szerint az éves szinten kimutatott ugrás még ennél is nagyobb volt, mégpedig 4,8 százalék.

A három nagy termékcsoport közül az élelmiszerek egy év alatt 4,3, a nem élelmiszerek 4,9, míg az üzemanyagok 5 százalékkal nőttek. Ez utóbbi termékkategória egyébként igen érdekes éven belüli lefutást produkál idén, hiszen a havi összevetésben kimutatott áprilisi 9,1 százalékos megugrást folyamatos csökkenés követi hónapról hónapra. Azonban az akkori hatalmas "száguldás" olyan nagyra "sikeredett", hogy a havi szintű apróbb lemorzsolódások ellenére folyamatosan pozitív szinten tartja az éves összevetésű számsort.

Az üzemanyagokkal szemben az élelmiszerek és nem élelmiszer termékek október után novemberben is nőni tudtak, így a havi összevetésű kiskereskedelmi adatsor immár két hónapja ténylegesen növekszik. Az októberi 0,3 százalékot novemberben 0,4 százalék követte. Bár ezek azért annyira nem acélos számok, de a 2012-es visszaesés miatt az éves összevetésű számsor, mint fentebb láttuk, immár közel 5 százalékos pluszt mutat, amire 2006 augusztusa óta nem volt példa.

Ha a bolttípusok szerinti forgalom alakulására vetünk egy pillantást, azt láthatjuk, hogy az internetes, illetve csomagküldő boltok tovább folytatták menetelésüket. Novemberben 14,1 milliárdnyi forgalmat generáltak, ami az üzemanyagok nélkül számolt kiskereskedelemnek a 2,39 százaléka volt. Egy éve, de még nyáron is az 1,6-1,8 százaléknál jártunk. És a decemberi adatot még nem is ismerjük, de látva a korábbi évek tendenciáját, könnyű szívvel fogadnánk arra, hogy az arány még tovább fog nőni.

A fenti bolttípusokon felül még a ruházati termékeket, a bútorokat és műszaki cikkeket forgalmazó kiskereskedők lehetnek elégedettek a tavalyi utolsó előtti hónappal, hiszen előbbi kategória 10,5, utóbbi (összevont) terméktípus pedig 6,4 százalékkal nőtt.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!