Elsősorban az SAP ügyfeleinek, partnereinek szól az a kétnapos konferencia, melyet most tartanak Siófokon. A résztvevők 70 százaléka a nagyvállalati körből került ki, bár az SAP Hungary nem titkolt célja, hogy egyre jobban megszólítsa a kis- és középvállalatokat is.
A több mint 700 résztvevő 40 százaléka az IT-vezetők köréből kerül ki, 10 százaléka ügyvezető, 15 százaléka pedig kereskedelmi, illetve a marketing területet képviseli. Szintén 15 százalék a HR-munkatársak aránya, a maradék 20 százalék pedig a cégek egyéb gazdasági vezetőiből tevődik össze. A résztvevők egyébként közel félezer cégek képviselnek összesen.
Az SAP arról nem végzett pontos kimutatást, hogy mekkora a visszatérő cégek aránya az évek óta megrendezésre kerülő konferenciáján, azonban a becslések szerint a többség járt már valamelyik hasonló rendezvényen.
Az idei konferencián az SAP Hungary elsősorban azokra az IT-megoldásokra koncentrál, melyek a válságban is segíthetnek a cégeknek. "A BKV-nál például megelőzhetők lettek volna a végkielégítési botrányok, ha hatékonyabb audit rendszer lett volna. A kifizetések persze akkor is megtörténtek volna, de jobban lehetett volna ellenőrizni, és hamarabb kiderültek volna ezek az ügyek" - hangsúlyozta a vasárnap esti sajtóvacsorán Ablonczy Balázs, az SAP Hungary vezérigazgatója.
A szakember hétfői előadásában kiemelte azt is, hogy az Egyesült Államokban például a H1N1-vírus terjedését is SAP-rendszerrel modellezik.
A keddi zárásig egyébként több mint 80 előadást hallgathatnak meg a résztvevők, jórészt az SAP parnerei, illetve a felkért ügyfelek szakértői tartanak szakmai fórumokat. Este pedig a kikapcsolódásé és a szórakozásé a szerep, koncertekkel és szabadidős programokkal állnak a résztvevők rendelkezésére.