Fehérváry Géza, a Malév üzemeltetési vezérigazgató-helyettese az újítások közé sorolta a repülőgépek sebességének optimalizálását egy speciális index alapján. Elmondta: az üzemanyag árának növekedésével, egyéb feltételek változatlansága esetén a gépeknek egyre lassabban kell repülniük - bizonyos korlátok mellett -, hogy az optimumot tartani tudják.
Változtattak a segédhajtómű indításának és működtetésének szabályozásán is, és finomítottak a repülőterek megközelítési és kirepülési eljárásainak technikáin az útvonal lerövidítése érdekében. A légitársaság szakemberei részt vesznek a HungaroControl kirepülési/bevezetési eljárásainak kidolgozásában, a Malév számára legkedvezőbb útvonal kialakítása érdekében - mondta a főpilóta.
További újításként szabályozták a tankolási számításokat, illetve az utazó magasság megválasztását a szél és a tömeg függvényében.
Fehérváry Géza hangsúlyozta, hogy az üzemanyagtakarékossági szempont számos szabályzásban közvetlenül a biztonság után szerepel a prioritási listában. A megtakarítás mértéke szerinte csak becsülhető, járatszakaszonként 100-150 kilogrammra tehető.
Az egyébként Boeing 737-es kapitányként is dolgozó vezérigazgató-helyettes a tervezett intézkedések közé sorolta egyebek között a repülőgépek gyakoribb festését a nagy sebességnél jelentkező felületi turbulencia csökkentése érdekében, illetve a gépek gyakoribb mosását.
Az első negyedévben a Malév költségeinek 24 százalékát tették ki a kerozin költségek, az előző év hasonló időszakához képest mintegy 4 százalékkal fogta vissza a cég a gépek kerozin fogyasztását.