A növekvő üzemanyagköltségek kivédésére elsőként a Southwest Airlines légitársaság választotta a lassúbb repülést. Repülőgépeik két hónapja csökkentették az átlagos utazási sebességet. A cég a becslések szerint idén 42 millió dollárt tud ezzel megtakarítani.
A United Airlines olyan repüléstervező számítógépprogram fejlesztésére költ, amely segít a pilótáknak kiválasztani a legtakarékosabb útvonalat és sebességet. A program előreláthatólag évi 20 millió dollárt fog megtakarítani a vállalatnak. A cégek szerint az utasok szinte észre sem veszik, hogy az alacsonyabb sebesség miatt néhány perccel meghosszabbodnak a repülések.
Mindazonáltal az amerikai légitársaságok a legkülönfélébb módokon igyekeznek áthárítani az utasokra is az üzemanyag drágulását. Megemelik a jegyek árát, üzemanyag-pótdíjat számolnak fel és a harmadik helyett már a második feladott bőröndért pótdíjat fizettetnek.
Ennek ellenére nem minden cég lassít. Az American Airlines például ragaszkodik az utazási idők betartásához. Inkább gépeinek aerodinamikai jellemzőin igyekszik javítani a szárnyak végére szerelt apró függőleges stabilizátorokkal. A cég ezenkívül a lehető legtovább földi áramellátáson tartja a gépeket, s bennük a sok energiát fogyasztó klímaberendezést.