A Domogyedovo repülőtéren szerdán arról tájékoztatták az utasokat, hogy a szövetség onnan induló mind a 16 szerdai járatának indulását 24 órával elhalasztották. Az MTI szerint a járatok halasztásáról szóló információt az AiRUnionnál megerősítették.
170 millió rubeles adósság
Kedden Krasznojarszkból a KrasAir - az AiRUnion legnagyobb társasága - hét reggeli járata több órás késéssel indult ugyancsak azért, mert a gépek a társaság adósságai miatt nem jutottak üzemanyaghoz: a gépek feltöltését csak azt követően kezdték meg, hogy a KrasAir átutalt a kerozint szállító Szibir Avia Szervisznek 9 millió rubelt, ezt követően viszont a déli járatok nem tudtak elindulni.
A KrasAir a nap folyamán még további 8 millió rubelt utalt át, de a Dusanbéba tartó járat feltöltésére így sem futotta, azt szerdára halasztották. A Vedomosztyi című üzleti lap forrásai szerint a KrasAir összesen 170 millió rubellel tartozik a Szibir Avia Szervisz cégnek.
A szövetségben fő tulajdonos Borisz Abramovics közvetve tulajdonos a Malév magyar légitársaságban az Airbridge Zrt. 49 százalékán keresztül, de a magyar társaságban tartott részéhez továbbra sem lesz köze az orosz állami korporációnak, adja hírül az MTI.
Újabb milliárdok a Malévnek
Az AirBridge Zrt. egyébként még idén várhatóan 12 millió eurót (mintegy 2,8 milliárd forint) meghaladó összeggel fogja megerősíteni a Malévet, mondta el korábban az mfor.hu-nak Németh Krisztina, a légitársaság szóvivője.
A cég a közelmúltban bejelentett leépítésektől, járatmegszüntetésektől és flottaátalakítástól összességében mintegy 5,7 milliárd forint megtakarítást remél, s ezek eredményeként jövőre már üzemi szinten is nyereséggel számol.