Melyek a legerősebb román márkák? Táblázat! A BusinessWeek Romania szerinti legerősebb ottani márka, a Dacia negyven kereskedelmi egységben forgalmazza modelljeit Magyarországon. A cég honlapján elérhető információk szerint 2004-es bevezetése óta több mint 6000 Dacia Logant értékesítettek nálunk. A márka értékét a Renaulttal való összefonódás után 387,4 millió euróra becsülték. A második és a harmadik legmeghatározóbb romániai brand a bankszektorból kerül ki. Az Erste által felvásárolt Román Kereskedelmi bank (BCR) 355,5 millió eurót, a francia Societe Generale szárnyai alatt működő BRD - GSC Bank 208 millió eurót ér. Az ötvenes listán a Farmec a 49. helyet foglalja el. Nagy Vajda Zsuzsa
A fent említett cégek közül az elmúlt évben többen is elnyerték a Romániában első alkalommal odaítélt "Superbrands" díjat. A 66 díjazott között 70 százalékban külföldi márkák találhatók, mint például a Nestlé, az Always, a Philips vagy a Wella.
A nemzeti brandek közül felkerült a listára a legendás kolozsvári sörmárka, az Ursus, a Tarom nemzeti légitársaság, a Sensiblue gyógyszer- és drogérialánc, a Prigat üditő, a Petrom, a Murfatlar bor, a Mobexpert bútorgyártó, a Jolidon, a Farmec a Gerovitallal, a Dero-mosószer, a Borsec, az Arctic hűtőgyártó és az Algocalmin fájdalomcsillapító. Érdekesség, hogy keleti szomszédunk szuperbrandjeinek rangsorában a MOL is helyet kapott.
Menedzsment Fórum
Kapcsolódó anyagok:
Hazánkat is célba veszi a legendás román kozmetikum
A nagy kiszerelésű kéz- és testápolókat vesszük
Online áruházat nyitott a Rossmann
Bekebelezi versenytársát a Schlecker
A Lidl térhódítása a leggyorsabb a hazai piacon
Üzletet nyit Budapesten a legendás román kozmetikumgyártó
Az év második felében nyitná meg első magyarországi kereskedelmi központját az öregedéslassító készítményeiről világszerte ismert román Farmec, tudta meg az mfor.hu. A kozmetikai gyártó az ismert romániai brandek közül nem elsőként vág bele a magyarországi terjeszkedésbe: már jelen van hazánkban például a Jolidon, a Borsec és a Petrom is.