Vitézy Dávid, aki a BKV felügyelőbizottságának is tagja, a főpolgármesteri hivatal főkapujánál hétfőn tartott tájékoztatóján bírálta a BKV vezetését amiatt, hogy "minden cáfolat ellenére ismét bevallották, brutális járatritkításra készülnek". A szóvivő emlékeztetett rá, hogy Regőczi Miklós vezérigazgató-helyettes két héttel korábbi hasonló kijelentését a múlt héten megcáfolta Demszky Gábor. A főpolgármester ugyanis kijelentette, hogy nem lesz járatritkítás. A főpolgármester álláspontjával szöges ellentétben Regőczi Miklós egy napilapban hétfőn ismét arról nyilatkozott, hogy "várhatóan számos vonalon lesz változás - akár járatritkítás". A VEKE ezzel kapcsolatban egyértelmű főpolgármesteri állásfoglalást vár.
Vitézy Dávid hangsúlyozta, hogy a BKV hazugság-dömpingbe kezdett a járatritkítási ötletének alátámasztására. Miközben a cég "tendenciózus, kizárólag a ritkításokra koncentráló utasszámlálást végez néhány vonalon", már kész forgatókönyvekkel rendelkezik és "brutális, minden vonalra kiterjedő járatritkítást kíván végrehajtani" a béremelésekhez szükséges költségmegtakarítás érdekében és a cégnél "kudarcba fulladt reformok" ellensúlyozására.
A szóvivő szerint nem igaz, hogy európai tendencia lenne a tömegközlekedést használók számának csökkenése, s hasonlóképpen nem csökken drasztikusan a BKV-val utazók száma sem. "Nem igaz, hogy a paraméterkönyv rugalmatlansága" miatt év közben nem lehet járatokat módosítani. "Hazudik a BKV, amikor rugalmasságra hivatkozva próbálja magához ragadni a paraméterkönyv módosításának lehetőségét". A szóvivő közölte, hogy a BKV mint szolgáltató nem határozhatja meg a megrendelt szolgáltatás mennyiségét. Az a vezérigazgató-helyettesi felvetés, hogy a paraméterkönyvben 10 százalékos szabad mozgása legyen a cégnek, azt a célt szolgálja, hogy "ezzel a városvezetés a politikai felelősséget átruházza a BKV-ra, az pedig a nyilvánosság és a szakmai vélemények kizárásával feltűnés nélkül tudja ritkítani a járatokat".