2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Ha a BKV "antidemokratikus és a budapestiek életszínvonalának rontására törekvő" járatritkítási javaslatát a városvezetés a Fővárosi Közgyűlés elé terjeszti, azzal a tömegközlekedés fejlesztéséről szóló minden korábbi megállapításait semmissé teszi - jelentette ki a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) szóvivője, Vitézy Dávid, aki szerint "hazugságdömpingbe" kezdett a cég.

Vitézy Dávid, aki a BKV felügyelőbizottságának is tagja, a főpolgármesteri hivatal főkapujánál hétfőn tartott tájékoztatóján bírálta a BKV vezetését amiatt, hogy "minden cáfolat ellenére ismét bevallották, brutális járatritkításra készülnek". A szóvivő emlékeztetett rá, hogy Regőczi Miklós vezérigazgató-helyettes két héttel korábbi hasonló kijelentését a múlt héten megcáfolta Demszky Gábor. A főpolgármester ugyanis kijelentette, hogy nem lesz járatritkítás. A főpolgármester álláspontjával szöges ellentétben Regőczi Miklós egy napilapban hétfőn ismét arról nyilatkozott, hogy "várhatóan számos vonalon lesz változás - akár járatritkítás". A VEKE ezzel kapcsolatban egyértelmű főpolgármesteri állásfoglalást vár.

Vitézy Dávid hangsúlyozta, hogy a BKV hazugság-dömpingbe kezdett a járatritkítási ötletének alátámasztására. Miközben a cég "tendenciózus, kizárólag a ritkításokra koncentráló utasszámlálást végez néhány vonalon", már kész forgatókönyvekkel rendelkezik és "brutális, minden vonalra kiterjedő járatritkítást kíván végrehajtani" a béremelésekhez szükséges költségmegtakarítás érdekében és a cégnél "kudarcba fulladt reformok" ellensúlyozására.

A szóvivő szerint nem igaz, hogy európai tendencia lenne a tömegközlekedést használók számának csökkenése, s hasonlóképpen nem csökken drasztikusan a BKV-val utazók száma sem. "Nem igaz, hogy a paraméterkönyv rugalmatlansága" miatt év közben nem lehet járatokat módosítani. "Hazudik a BKV, amikor rugalmasságra hivatkozva próbálja magához ragadni a paraméterkönyv módosításának lehetőségét". A szóvivő közölte, hogy a BKV mint szolgáltató nem határozhatja meg a megrendelt szolgáltatás mennyiségét. Az a vezérigazgató-helyettesi felvetés, hogy a paraméterkönyvben 10 százalékos szabad mozgása legyen a cégnek, azt a célt szolgálja, hogy "ezzel a városvezetés a politikai felelősséget átruházza a BKV-ra, az pedig a nyilvánosság és a szakmai vélemények kizárásával feltűnés nélkül tudja ritkítani a járatokat".

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!