A VEKE az MTI-hez eljuttatott közleményében hivatkozik a Népszabadság keddi számában megjelent írásra, amely szerint eddig összesen 4,2 milliárd forintot meghaladó nettó árbevétel-csökkenést és mindössze 1,5 milliárd forint megtakarítást hozott a legutóbbi vasúti vonalbezárás.
A VEKE úgy értékeli, hogy a Bajnai-kormány vasúti tarifapolitikája után is rombolás marad, az értelmetlenül bevezetett regisztrációs jegy mellett az inflációt jelentősen meghaladó áremelés történt.
Az egyesület emlékeztet arra, hogy számos javaslatot dolgozott ki az elmúlt években a vasúti közlekedés javítására, köztük a teljes országra kiterjedő ütemes menetrendet, járműelosztási terveket. Álláspontjuk szerint a MÁV jelenlegi helyzetében mélyreható és a rendszer működésének egészét érintő változtatásra van szükség a magyar vasút európai felzárkóztatásához.
A VEKE - egyebek közt - megoldást lát a MÁV személyszállító és pályavasúti cégeinek szétválasztásában, továbbá a megrendelői kontroll erősítésében. A Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium nem kívánt reagálni a VEKE közleményére.
MTI/Menedzsment Fórum