A Tesco bejelentése szerint Dél-Kaliforniát kívánják először meghódítani, ennek érdekében a társaság 48 Fresh & Easy üzlettel fog a piacra lépni. Az üzletek koncepciója szerint, mint azt a nevük is hangsúlyozza, a friss áruk széles választékát fogják kínálni elérhető áron, mondta el a társaság amerikai terjeszkedéséért felelős vezető. A közel félszáz egység a brit cég reményei szerint már az idén fogadja a vásárlókat.
A viszonylag nehezen induló amerikai térhódítás ellenére a Tesco eredményes félévet tudott maga mögött. A vállalat által kedden közzétett adatok szerint a csoport adózás előtti eredménye 1,317 milliárd font volt (2,7 milliárd dollár) az év első felében, és ez 14,3 százalékkal haladja meg a múlt év azonos időszakának eredményét. A szakértők 1,3 milliárd fontos nyereségre számítottak.
A Tesco 12 országban tart fenn üzleteket, ezekben a forgalom 23,1 százalékos növekedéssel 6,4 milliárd fontra rúgott. A bővüléshez a kínai, malajziai és thaiföldi üzletek létesítése is hozzájárult. A brit társaság a hazai piac mellett több európai országban is piacvezetőnek számít a kiskereskedelmi szektorban, így Magyarországon is.
Nyáron tett bejelentése szerint Magyarországon 24 új szupermarketet kíván nyitni a jövő év februárjáig az áruházlánc, ezzel hazánkban 101-re emelkedik a Tesco üzletek száma.