Újabb kellemetlen ügybe keveredett a közösségi taxis cég, ugyanis több látássérült utas arról számolt be, hogy a sofőrök nem voltak hajlandók elvinni vakvezető kutyájukat. Egy kaliforniai bírósági döntés értelmében a cégnek 14 napja van arra, hogy a panaszokat érdemben megválaszolja – írja a Reuters.
A bíró szerint ugyanis az Uberre, mint utazási szolgáltatást nyújtó cégre vonatkoznak a fogyatékkal élőkkel kapcsolatos törvények rendelkezései, vagyis nem tagadhatják meg a fontos munkát végző kutyák szállítását.
A felperesek - többek között a panaszosok és a vakok érdekvédelmi szervezete - ügyvédje elégedett a döntéssel, szerinte ugyanis az Ubernek nincs joga ahhoz, hogy a fogyatékkal élőket bármilyen módon diszriminálja.
A taxis cég hivatalos közlése szerint a sofőröknek természetesen minden szabályt be kell tartaniuk és ez alól a vakvezető kutyák szállítására vonatkozó törvény sem kivétel. A szolgáltatás mindenki számára egyformán elérhető.
Ez ugyanakkor csak a hivatalos álláspont, ettől függetlenül lehetnek egyedi esetek, amikor a sofőr nem tartja be a szabályokat. Jelen esetben a felperesek több mint 40 ügyről tudnak, amikor a vezető nem volt hajlandó a kutyát betenni a kocsijába.
A hónap tahói
Volt olyan sofőr, aki egyszerűen kikiabált, hogy kutyát nem szállít, egy másik pedig betette az ebet a csomagtartóba és mikor az utas erre rájött, nem volt hajlandó megszakítani azt utazást.
Az Ubernek, amely szerte a világon komoly ellenállásba ütközik a taxisok részéről, bizonyára nem tesznek jót az ilyen esetek, hiszen muníciót szolgáltatnak az ellenérdekelt feleknek. Bár nyilván a sofőrök zöme nem lenne képes megtagadni egy vakvezető kutya elvitelét, a cégnek mégis lépnie kell, hogy a szabályokat minden szerződött sofőrjével betartassa.
mfor.hu