3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Tovább száguld az európai személyautó-piac, 300 ezer autóval több kelt el az első négy hónapban, mint 2013 hasonló időszakában. A jelentősebb gyártók közül a Skoda, a Dacia és a Mazda tudta a legszembetűnőbb növekedést produkálni.

Az európai autópiac első négy havi, 7,4 százalékos bővüléséből szinte valamennyi gyártó kivette a részét. Közülük is kiemelkedik három: a legnagyobb piaci részt birtokló Skoda, amelyből 20,3 százalékkal több, 187 500 kelt el, a Dacia, amely 40,4 százalékos bővülést produkált 124 ezres darabszámmal és a Mazda, amely ugyan 58 600 darabos eladásával nem fontos szereplője az európai piacnak, 30,7 százalékos növekedése figyelemre méltó. Hasonló arányú növekedést csak olyan kisebb gyártók, mint a Jeep, vagy a Lexus tudtak elérni, de ezeknél a márkáknál a volumen 10 ezer alatti.

Az idei év legkeresettebb márkája még mindig a VW, amelyből 523 ezer talált gazdára. Ez egyébként 7,6 százalékos növekedés, vagyis nagyjából megegyezik a teljes piac bővülésével. A dobogó második helye még mindig a Fordé, amely 11,8 százalékos növekedéssel 330 ezer személyautót adott el az év első harmadában. Őt követi az Opel 294 ezres darabszámmal, amely 8,4 százalékos növekedés. A gyártó harmadik helyét komolyan veszélyezteti a Renault, amely mindössze 7 ezer személyautóval van lemaradva, ráadásul növekedési rátája is megelőzi az Opelét. A három dobogós márka a teljes európai piac 26,4 százalékát elviszi.

A három német prémiummárka közül csak az Audi tudta tartani a lépést az európai növekedéssel, pont 7,4 százalékkal több autót, vagyis 244,3 ezret adtak el. A BMW 5,2 százalékkal 214 ezerre bővült, a Mercedes 4,2 százalékkal több kocsit adott el, valamivel több mint 207 ezret. A Mini és a Smart ugyanakkor azon kevesek közé tartozik, amelyek csökkentették eladásukat, előbbi 9,8, utóbbi 11,2 százalékkal.

Az egyes országok közül a brit piac növekedése la egszembetűnőbb, hiszen azon túl, hogy Németország után itt adják el a második legtöbb személyautót Európában, 12,5 százalékos növekedést produkáltak 2013 első harmadához képest. Az EU országai közül Hollandia tűnik még ki, de nem szárnyaló autópiacának köszönhetően, miután 7,1 százalékkal adtak el kevesebb kocsit, mind egy évvel korábban. A legnagyobb növekedés, 43,7 százalékos Portugáliában volt. A magyar piac 22,3 százalékkal bővült.

A teljes európai eladási volumen meghaladta a 4,33 milliót, ebből 4,03-at a korábbi 15 uniós tagállamban értékesítettek.

Szász Péter
mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!