3p

Mostanában webhelyek gazdái kezdik újra felfedezni közönségüket. A befektetők érdeklődésének elapadása, a tőzsdei lehetőségek beszűkülése következtében felértékelődtek az olyan hagyományos fogalmak, mint a forgalom, az árbevétel, vagy a profit.

Mostanában webhelyek gazdái kezdik újra felfedezni közönségüket. A befektetők érdeklődésének elapadása, a tőzsdei lehetőségek beszűkülése következtében felértékelődtek az olyan hagyományos fogalmak, mint a forgalom, az árbevétel, vagy a profit.


A tőzsdei bevezetés helyett a látogatókra, a potenciális vásárlókra kell újra koncentrálniuk az interneten megjelenő cégeknek. Számos vizsgálat és persze a napi gyakorlat bizonyítja, hogy az egyszerű web-jelenlét, a vállalati brosúrák közvetlen képernyőre vitelének korszaka lejárt. Az internet túljutott a rácsodálkozás időszakán, használata a napi tevékenység része lett.
A Marketing Centrum az elmúlt hetekben végzett CyberScope felmérése szerint a megkérdezett internetezők körében az e-mail küldés és fogadás (78%) után következő leggyakoribb on-line tevékenység a keresés (65%). (Néhány, fejlett internet-kultúrával rendelkező országban a keresés már az első helyre került.) A belga DAD kutatása is megerősíti, hogy egyre kevesebb internetező kapcsolódik a világhálóhoz előre meghatározott cél nélkül. Ahogy a felhasználók egyre tudatosabbá válnak, úgy válik az internet az információszerzést meghatározó eszközévé. (Ezért is egyre ellentmondásosabb a médiában az internetezés szinonimájaként előszeretettel használt "szörfözés" kifejezés.)

A tudatos internetezés terjedésének következtében a vállalati, kereskedelmi honlapokra látogató felhasználókat is egyre inkább a kínált termékekre, szolgáltatásokra vonatkozó információk érdeklik.

Miközben a felhasználói igények egyre világosabban artikulálódnak, a vállalati honlapok tartalmi kínálata nem mindig követi ezt az új igényeket.
A leggyakrabban jelentkező probléma még ma is az, hogy honlapok készítői láthatóan nem döntötték el, kinek is szólnak weboldalaik. Miközben például a legtöbb vállalat kiemelt helyen szerepelteti saját sajtóközleményeit, a vezérigazgató köszöntőjét, vagy a cég történetét, a gyakorlati vizsgálatok az mutatják, hogy az átlagos felhasználókat ezek az információk érdeklik legkevésbé. (Érdemes ilyen szemmel megnézni a világ legforgalmasabb webhelyeit. Az AOL, a Yahoo!, vagy az Amazon
oldalain egyaránt a szolgáltatás, a kínált áru található a középpontban, a céginformáció valahol kevésbé exponált helyen található.)

Alapvetően eltérő tartalomra és felépítésre van szükség, ha szakmai közönséget céloz meg egy site, és megint másra, ha a szélesebb közönséghez kíván szólni. Nem csak a tartalom függ a megcélzott közönségtől, hanem az "előadás" módja is. Így például egy vállalati felhasználói kört célzó site kevésbé igényli a látványos grafikai megjelenítést, mint egy szabadidős-szórakoztató webhely. (A professzionális, jól körülhatárolt információkat kereső látogatókat sokszor kifejezetten zavarják a letöltést lassító képi elemek.)

A Modular Researh tanulmánya szerint a webhelyek vonzerejét mindenekelőtt az intuitív navigáció, ezen belül is a logikus, következetes felépítés és a jól használható kereső határozzák meg. Mindez már meglehetős távolságra van az egyszerű on-line brossúrától.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!