Egy német cég, a Lilium sikeresen tesztelte a repülő autó modelljét - számolt be a The Guardian a közlekedést forradalmasító fejlesztésről. Az égi taxizás ötlete foglalkoztatja a Google vagy az Uber fejlesztőit is, de ilyen messzire még ők sem jutottak. Az iparági szereplő Airbus is csak 2017 második felére ígérte az első kísérleti repüléseket a saját gépével.
Bár a Lilium csak egy kis müncheni cég, a befektetői között olyan nagyágyúkat találunk, mint a Skype egyik alapítója, Niklas Zennström.
A függőleges fel- és leszállásra képes, öt fő szállítására alkalmas légijármű a tervezői szerint akár városi taxiként, vagy autómegosztó szolgáltalásként is használható lenne a jövőben. A teszteken használt kétszemélyes géppel akár a drónokra, akár a hagyományos légijárművekre jellemző manővereket is végre tudtak hajtani.
Mint jeleztük, vannak még mások is ezen a piacon. Egy szlovák cég például a héten a monacói autókiállításon jelentette be, hogy rendeléseket vesz fel a hibrid - égi és földi útvonalakon egyaránt közlekedő - gépére, aminek a gyártását 2020-ban kezdik el.
Ez tűnik a könnyebben legyőzhető nehézségnek. A nagyobb kihívás az, hogy a hatóságok nem tudnak lépést tartani az iparági fejlesztésekkel, a kormányok még a drónok és önvezető autók szabályozásával bíbelődnek, miközben a személyszállítási piac már az egeket ostromolja.
A Lilium szerint nagyjából egy taxi tarifájáért lehetne utazni a kisgéppel, csak ötször gyorsabban, mint a városi dugókban. Kérdés, hogy ez elég erős érv lesz-e a szabályozás gyors igazodásához.
mfor.hu