2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Ötven százalékos esély sincs arra, hogy az idén sikerül eladni a Cseh Légitársaságot (CSA) - állítja Miroslav Dvorák, a Cesky Aeroholding vezérigazgatója.

Az E15 prágai gazdasági napilap hétfői kiadásában megjelent interjúban ugyanakkor Dvorák úgy vélekedett: a cseh nemzeti légitársaságot nem kellene eladni, a CSA közös társaságot hozhatna létre az aeroholdinggal, mint stratégiai befektetővel.

"Európában ma gyakorlatilag minden légitársaság eladó. A kínálat hatalmas, de komoly vevőket nem látok a piacon" - jelentette ki Dvorák.

A Cesky Aeroholding az állam tulajdonában van, s fokozatosan átveszi az ugyancsak állami tulajdonú CSA leánytársaságait, köztük a Letiste Prahat, amely fővárosi Ruzyne repülőteret üzemelteti. Ezt megelőzően azonban teljesítenie kell a versenyhivatal mintegy 20 feltételét. Dvorak szerint ugyanebben az időben magát a CSA-t is átvehetné az aeroholding.

A CSA leányvállalatainak összpontosítását az aeroholdingban az érintettek egyrészt költségmegtakarítással magyarázzák, másrészt pedig azzal, hogy a CSA csődje esetén a nyereséges leányvállatok megmaradnának az állam tulajdonában.

A CSA részesedése a prágai repülőtér forgalmában jelenleg mintegy 36 százalék, míg öt éve (2007) még 50 százalék volt. A restrukturalizáció befejezése után ez a részesedés 25 százalékra csökken.

A repülőtér számára a CSA forgalma nagyon fontos. "Számunkra nagy pozitívum, hogy a CSA 2009-ben nem ment csődbe" - jegyezte meg Dvorák.

Az Európai Bizottság továbbra is vizsgálja azt a 2,5 milliárd koronás hitelt, amelyet 2009-ben nyújtott a CSA-nak az Osinek állami társaság. Felmerült ugyanis a gyanú, hogy ez a hitel a szabályok szerint meg nem engedett állami támogatás volt. Dvorák úgy véli: ha a CSA-nak vissza kellene fizetnie ezt a pénzt, a légitársaság csődbe menne. Egyelőre nem tudni, mikor dönt a bizottság ebben az ügyben.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!