Az idén az első félévben a válság miatt érezhetően megtorpant a kiskereskedelmi forgalom Magyarországon, és várhatóan az esztendő hátralévő részében is tovább lassul majd a fogyasztás – mondta Murányi László. Hozzátette ugyanakkor: úgy tűnik, hogy mindez a versenytársakhoz képest valamivel kevésbé érinti a Co-op cégcsoportot.
"A korábbiakhoz hasonlóan a tavalyi évet kedvező mutatókkal: 500 milliárd forintos árbevétellel, 2007-hez viszonyítva mintegy tizennégy százalékos növekedéssel és 3 milliárd forintot megközelítő nyereséggel zártuk. Idén a társaság négy-öt százalékos árbevétel-növekedéssel és 1,5-2 milliárdos nyereséggel számol” – fogalmazott a vezérigazgató, aki szerint mindez alapul szolgál a 2009-re tervezett fejlesztések maradéktalan megvalósításához.
A beruházások látványosabb részéről szólva elmondta: a múlt évi három után idén körülbelül kétmilliárd forintot szánnak új üzletek kialakítására. Ezekből eddig a karcagi szupermarket az ötödik a sorban és decemberig várhatóan még újabb öt-hat bolt nyílik majd szerte az országban.
A kunsági kisváros központjában zöldmezős beruházás keretében 280 millió forintból felépült létesítmény 900 négyzetméter alapterületű – ismertette Murányi László. Hangsúlyozta, hogy az üzlet külső paraméterei mellett legalább ilyen fontos, hogy ötszázadikként csatlakozott a Co-op integrált informatikai rendszeréhez.
Ez utóbbi a cégcsoporton belüli fejlesztések másik meghatározó iránya – ismertette. A projekt 2002-ben indult és immár négy esztendeje a gyakorlatban is működik, jelenleg 100 ezer cikket és közel 15000 partnert ölel fel.