A városvezetés a csütörtökön lejáró pályázati határidővel, illetve azzal indokolta a késői előterjesztést, hogy Brüsszeltől csak két hete kapták meg a kereteket.
A közlekedési beruházások terén egyebek közt a 4-es metróhoz, az úgynevezett 5-ös metró, a regionális gyorsvasút egy részéhez, az 1-es és a 3-as villamos meghosszabbításához, a Szabadság- és a Margit híd felújításához kértek EU-pénzt.
A döntéshez minimálisan szükséges szavazattal elfogadták a kormánypártiak a HÉV-tarifák módosítását. Egy kormányrendelet alapján végrehajtott módosítással a BKV járművein is ugyanolyan tarifák lesznek ezután, mint a Volán-buszokon és a MÁV-járatokon. A változtatás után a rövidebb HÉV-járatokon drágulás, 15 kilométer felett némi díjcsökkenés lesz. Az agglomerációs buszoknál az öt kilométeres bérlet kissé csökken, a tíz kilométeres némileg drágább lesz.
A kormánypárti többség úgy döntött, hogy ezután 300 forintért lehet jegyet venni a BKV járművezetőitől. Januárban emelte a főváros 230 forintra a jegy árát, de eddig 260 forintba került, ha azt a járművezetőtől vették.