3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Vasárnaptól a D2-D3-as kategóriába tartozó, 3,5 tonnát meghaladó teherautók is igénybe vehetik az egynapos matricát, ami eddig csak a D4-es kategóriájú, 12 tonna feletti teherautók számára volt elérhető.

Egy napra is lehet

Az autópályák, autóutak és főutak használatának díjáról szóló GKM rendeletet a napokban írta alá Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter, tájékoztatta Winkler-Virág András, az Állami Autópálya Kezelő Zrt. kommunikációs vezetője az MTI-t. Az új egy napos útdíj-jogosultság a D2-D3-as kategória számára nem jelent külön matricát, e járművek a D4-es kategória egynapos matricáját használhatják.

A rendelet újdonsága még, hogy április 1-jétől a díjfizetési kötelezettséget kiterjesztik a 3,5 tonna megengedett össztömegnél nehezebb D2-D4 kategóriájú gépjárművekre, így az eddig ingyenes autópálya-szakaszokat és az autóutakat is díjfizetés ellenében vehetik igénybe. Kivételt képeznek az egyes autópályák fővárosi bevezető szakaszai, illetve az M0 autóút. A D1 kategóriájú személygépkocsik az autóutak teljes körét, valamint a rendeletben kijelölt autópálya-szakaszokat díjmentesen használhatják.

A 12 tonna megengedett össztömegnél nehezebb D4-es kategóriájú tehergépjárművek az országos közúthálózat rendelet mellékletében kijelölt szakaszain matricát kötelesek vásárolni. A 12 tonna alatti tehergépjárművek (D2, D3 kategória) számára 2008. január 1-től javasolja a tárca a kiterjesztést.

A rendelet további újdonsága, hogy a motorosok 2007. május 1-je és szeptember 30-a között a D1 kategória 4 napos matrica árának feléért vásárolhatnak elektronikus úton négynapos úthasználati jogosultságot.

Winkler-Virág András elmondta azt is, hogy az ÁAK az új, fizetős főúti szakaszok figyelembe vételével több mint kétszáz új töltőállomással bővítette az eddig mintegy 600 benzinkutat tartalmazó matricaértékesítő hálózatot. Ennek eredményeképpen minden főút környezetében, és a határátkelőhelyeken is található értékesítő pont, és ezek nem csak a D4, hanem az összes matrica típust értékesítik.

A fizetőssé vált útszakaszokon az ellenőrzést az ÁAK végzi, azt az ellenőrző csoportok számának bővítésével, a meglévő eszközök átcsoportosításával, szúrópróbaszerűen hajtja végre. Az utak kitáblázása folyamatosan történik. Az ellenőrzés egy adott útszakaszon a táblák kihelyezése után kezdődik meg.

A kommunikációs vezető kiemelte, hogy az április elsején hatályba lépő rendelet tovább bővítette az elektronikusan teljesíthető díjfizetés lehetőségeit, például az elektronikus fizetési eszköz POS-terminálon keresztüli használatával. A rendelet azt is rögzíti, hogy a pótdíjat a fizetésre kötelezett a fizetési felszólítás kézhez vételétől számított 30 napon belül köteles megfizetni. A rendelet nem változtat az alanyi díjmentesség - fegyveres erők, rendvédelmi szervek, útkezelők - körén sem.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!