A lap szerint kisebb esélye van, hogy a cégcsoporttal szerződést bontanak, ahogy azt a BKV projektcége nemrég kilátásba helyezte. A Bamco március közepén tájékoztatta a főváros és a BKV vezetőit, hogy 35 milliárd forint pluszmunka kifizetésének szakmai felülvizsgálatát kéri egy hónapon belül, ellenkező esetben akár kilép a szerződésből.
A Metró Projekt Igazgatóság szerint ha nem lesz megegyezés, és a Bamco nem veszi fel a munkát, a cég akkor sem vitethetné el az általa bérelt fúrópajzsokat, azokkal pedig akár a BKV is fúrhatna tovább.
Ezt a Bamco a fúrópajzsok egyfajta "államosításának" tekintené, és a bíróságon keresné igazát. A BKV esetleges pervesztesége esetén pedig a megtérítendő kár összege több tízmilliárd forintra rúgna.
Bárhogyan is alkudnak meg a héten a felek Budapest legnagyobb, harminc éve tervezett beruházásáról, jelenleg nem vehető biztosra, hogy az végül mennyibe fog kerülni, mikor lesz kész, és ki is fogja megépíteni - írja a Népszabadság.