Molnár László elmondta: az ide költségvetési törvényjavaslathoz önálló módosító indítványt nyújtott be annak érdekében, hogy az M44-es gyorsforgalmi út Békéscsaba és Kondoros, valamint Tiszakürt és Kecskemét közötti szakaszainak megtervezésére elegendő forrás álljon rendelkezésre.
A képviselő emlékeztetett arra, hogy a 2003-ben elfogadott, úgynevezett autópálya törvényben szerepelt, hogy az M44-es gyorsforgalmi út megépítésének előkészítő munkáit 2007-ben be kell fejezni. A megközelítőleg 120 kilométer hosszúságú szakaszból már nettó 694 millió forintért elkészült a Kondoros és Tiszakürt közötti, mintegy 63 kilométer hosszúságú szakasz engedélyezési terve.
A tavaly decemberben elfogadott másfél milliárd forint segítségével nemcsak a Békéscsaba és Kondoros, illetve a Tiszakürt és Kecskemét közötti szakaszok engedélyes terve készülhet el, hanem ebből a forrásból finanszírozható a környezetvédelmi hatástanulmány elkészítése és a régészeti előzetes felmérés is.
Az M44-es gyorsforgalmi út az M5-ös kecskeméti szakaszától vezetne le Békéscsabáig, illetve a városon át az országhatárig. A tervek szerint - legalábbis a Nemezti Autópálya Zrt., új nevén a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. adatai eut mutatják - az M44-es autópálya építését nem fogják elkapkodni. Az adatok alapján 2015-nél előbb nem lehet számítani az átadásra. Hasonlóképpen, mint az M4-es, az M8-as és az M9-es sztrádák esetében.