3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Mercedes-Benz alvázra épített járművet csütörtökön mutatták be, egy új oktatási-fejlesztési központtal együtt.

Bemutatták az Inter Traction Electrics Kft. által kifejlesztett autóbusz-termékcsalád első típusát, és átadták a cég oktatási, fejlesztési központját és kísérleti üzemét csütörtökön, Debrecenben. Az átadón ott volt Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter is, aki arról beszélt, hogy a kormány célja továbbra is a helyi- és a helyközi közúti közösségi közlekedés elöregedett járműparkjának megújítása.

Jörg Schmidt, az EvoBus Hungária Kft. ügyvezető igazgatója, Papp László polgármester, Kósa Lajos, Varga Mihály valamint Kossa György, az InterTanker Holding elnök-vezérigazgatója (elöl) és Iain Lindsay brit nagykövet (b-j) az Inter Traction Electrics Kft. által kifejlesztett, Mercedes-Benz márkájú, Reform 500 LE típusú autóbusz-termékcsalád első típusának bemutatóján, valamint a cég új oktatási, fejlesztési központjának és kísérleti üzemének megnyitóján Debrecenben 2017. december 14-én. (MTI Fotó: Czeglédi Zsolt)

Erről másfél évvel ezelőtt döntöttek, a kormány akkor vállalta, hogy az első három évben 30-35 milliárd forinttal támogatják az ágazat szereplőit. A debreceni beruházásról Varga azt mondta, a fejlesztésnek köszönhetően a város a belföldi buszgyártás egyik központja lesz, hiszen felépült egy modern oktatási, fejlesztési központ és kísérleti üzem, amely egyszerre szolgálja a gyártást, a technológiai fejlesztést és a duális képzést is. A beruházás elősegíti a tavaly elfogadott nemzeti buszgyártási stratégia megvalósítását, amelyben a kormány azt tűzte ki célul, hogy 2020-ra évente legalább 1000 új belföldi gyártású jármű készüljön - fűzte hozzá.

az első Mercedes-Benz Reform 500 LE busz (MTI Fotó: Czeglédi Zsolt)

A most elkészült és bemutatott autóbusz a Reform 500 LE nevet kapta, mely jármű úgy születhetett meg, hogy az Intertanker Holding Zrt. leányvállalata, az Inter Traction Electrics Kft. 2016-ban hosszútávú együttműködést kötött a Daimlerhez tartozó EvoBus Hungária Kft.-vel. A Mercedes-Benz alvázra épített 12 méteres, 3 ajtós, alacsonypadlós városi, elővárosi buszt EURO6-os dízelmotorral és hatsebességes automata váltóval szerelték fel, így megfelel a legszigorúbb környezetvédelmi előírásoknak. Összesen 12 típusból álló termékcsalád gyártását tervezik, többek között helyközi-, elővárosi-, városi- és turistabuszokat gyártanak majd.

Az Inter Traction Electrics Kft. most átadott, mintegy ötezer négyzetméter alapterületű oktatási, fejlesztési és kísérleti üzeme 250-300 új munkahelyet hoz létre a városban, jövőre pedig Debrecen déli ipari parkjában elkészül a vállalat 150 ezer négyzetméteres új gyára, ahol további 800 embertalálhat munkát, és évente mintegy ezer autóbuszt gyártanak majd. A két beruházás mintegy 70 millió euróból valósul meg.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!