2007 augusztusa, a gazdasági válság kezdete óta világszerte 400 ezer állás szűnt meg a bankokban, biztosítótársaságoknál és vagyonkezelő cégeknél. Ennek hatása azonban nem mindenütt egyértelműen negatív a kiskereskedelemben. Míg a svájci órák exportja 26 százalékkal csökkent az idei év első félévében, addig az egyik francia, luxuscikkeket forgalmazó vállalatcsoport 28 százalékkal több egyedi bőrtáskát adott el ugyanezen időszakban.
A nemek vásárlási szokásait elemző szakemberek úgy vélik, a férfiak identitása nagyobb veszélybe került a válság következtében, mint a nőké, ezért előbbiek azonnal visszafogták vásárlásaikat. Noha a nők is aggódnak állásuk esetleges elvesztése miatt, ők nem érzik fenyegetve teljes létüket, ezért a válságban is beszerzik a vágyott termékeket.
Eva Kreienkamp, egy nagy marketingügynökség igazgatója szerint a nők jobban hozzászoktak ahhoz, hogy karrierjük bizonyos pontjain megbirkózzanak a változással, ezért a gazdasági válság hatásaival is könnyebben küzdenek meg.
A férfiakat jobban megviseli a válság, státusuk elvesztése, nagynak érzik a rájuk nehezedő nyomást, sokan kiégnek. Inkább életmód-tanácsadóhoz mennek, mint luxuscikkeket vásárolni - mondta Diana Jaffe marketingszakértő.