3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A Volán-társaságok 2010. évi menetrendje 2009. december 13-án lép életbe és 2010. december 11-éig lesz hatályos - mondta Saslics Elemér, a Volán Egyesülés vezérigazgatója évzáró sajtótájékoztatóján hétfőn Budapesten.

Az eddigi buszjáratok a jövőben is közlekednek majd, és ez kiegészül a 29,5 vasúti mellékvonalon a szolgáltatás átvételével. A vasúti mellékvonalak pótlását szolgáló buszjáratok menetrendjét a közlekedési minisztérium még nem rendelte meg írásban, de az érintett Volán-társaságok tudnak a feladatról, és a rendelkezésre álló kapacitás lehetővé teszi a végrehajtását.

Saslics Elemér hangsúlyozta, hogy a Volán-társaságok naponta mintegy 1,2 millió helyközi, és megközelítően 1,5 millió helyi utast szállítanak el. A helyközi viszonylatban munkanapokon 38741, szabadnapokon 18925, munkaszüneti napokon 15651 járatot közlekedtetnek. Az idei járatszámok minimális növekedést mutatnak a tavalyi évhez képest. A településen belüli helyi viszonylatban a Volán-társaságok munkanapokon 19524, szabadnapokon 11456, munkaszüneti napokon 10199 járatot indítanak.

Saslics Elemér kitért arra, hogy 2000 óta folyamatosan csökken a Volán-társaságoknál az utasszám, 2000-ben 520 millió utast szállítottak a Volán-járatok, 2009-ben várhatóan ez a szám 420-430 millió lesz. Számításuk szerint 2025-re - azaz a most vásárolt autóbuszok élettartama alatt - az utasforgalom 350-380 millióra csökken.

A Volán Egyesülés vezérigazgatója úgy vélekedett, hogy a vasút és a Volán közötti kooperálni kell, mert a minőségi szolgáltatást nyújtó vasút a Volán-társaságok szükségszerű partnere. A járműbeszerzéssel kapcsolatban elhangzott, hogy 2009-ben 70 darab használt járművet vásárolnak a társaságok, és az alvállalkozók 12 Volán-társaságnál további 431 darab autóbuszt üzemeltetnek.

Saslics Elemér kitért arra, hogy a Volán-társaságok közszolgáltatási szerződéseinek 2016-ig történő meghosszabbítása időt ad a cégeknek a piacnyitásra való felkészülésre, valamint javítja a hitelfelvétel esélyeit, feltételeit a bankoknál. A jövő esztendő feladatai között említette a vezérigazgató a chipkártyás rendszer és a helyfoglalási rendszer kiterjesztését, a teljes járműkapacitás számítógépre vitelét.

Marcsa Ildikó, a Volán Egyesülés autóbusz-közlekedési igazgatója szólt arról, hogy a tervek szerint jövőre február 28-ig bevezetik a regisztrációs jegyet az ingyen utazók számára a Volán-társaságoknál is. A Volán-társaságok regionális szerveződésével kapcsolatos kérdésre válaszolva Saslics Elemér elmondta: a tulajdonos Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. nem azt döntötte el, hogy régiónként egy cég lesz, hanem napirendre tűzi a vállalatok közötti koordinációt. A jövő évi tarifaemelésre vonatkozó kérdésre Saslics Elemér közölte: még nincs döntés.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!