2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) döntése szerint a versenytörvény szerint kiszabható lehető legmagasabb, éves nettó árbevételének tíz százalékát kitevő bírságot kapott a Digitania Kommunikációs Zrt. - közölte a hivatal szerdán.

A GVH közleménye szerint a társaság "SMS magic" nevű társkereső szolgáltatásának reklámozásával tévesztette meg a fogyasztókat. Emiatt 63 millió 990 ezer forint bírságot kell fizetnie.

A norvég Telenor tulajdonában álló, elsősorban tartalomszolgáltatással foglalkozó Digitania Zrt. 2006 júniusában kezdte különböző újságokban reklámozni "SMS magic" fantázianevű sms-társkereső szolgáltatását.

A hirdetésekben jellemzően több hölgy fényképe látható, mellettük 1-2 mondatos bemutatkozó szöveggel. A szolgáltató arról is tájékoztatta a fogyasztókat, hogy hogyan válaszolhatnak sms-ben a hirdetésre, és mennyit kell fizetni egy ilyen üzenetért.

A GVH vizsgálata megállapította, hogy a reklámokban megjelent nők fotói nem minden esetben voltak valósak, azokat gyakran reklámügynökségek készítették. Ugyancsak nem mindig volt valós a szereplők bemutatkozó üzenete, mert azokat sokszor a szolgáltató a "kreatív kampány részeként" alakította ki.

Ügyfelei számára a Digitania Zrt. nem biztosította, hogy minden esetben a fényképen szereplő nőkkel léphessenek kapcsolatba vagy a szöveges ismertetőkben megjelölt személyekkel ismerkedjenek, hiszen a képek illusztrációk, a szövegek pedig a szolgáltató reklámüzenetei voltak.

A GVH megállapította, hogy a szolgáltatás működését a Digitania erősen manipulálta. A vállalkozás azt sem bizonyította, hogy a létező nők valóban hozzájárultak-e ahhoz, hogy saját fotójuk helyett más kép jelenjen meg. Ám ezen esetek igazolása sem változtatott volna azon a helyzeten, hogy sem a hirdetések szövegei, sem a megjelent képek nem valóságosak, így a Digitania megtévesztette a fogyasztókat - olvasható a közleményben.

Mivel a társaság hirdetései nagy számú fogyasztóhoz jutottak el és hosszú időn keresztül voltak elérhetők, ráadásul az "SMS magic" elnevezésű társkereső szolgáltatásának egész üzletpolitikája a jogsértő magatartásra épült, a GVH a lehető legsúlyosabb bírságot szabta ki a Digitania Zrt-re.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!