3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Átszámítva tíz fontért (mintegy 3100 forint) hatszor annyit lehet utazni a magyar vasúton, mint a brit közlekedési vállalatnál - derül ki egy most ismertetett felmérésből.

Hatszor többet ér tíz font a magyar vasúton, mint a briten - legalábbis az ennyiért megtehető távolság alapján. A The Sun - a legnagyobb brit bulvárlap - átfogó felmérése azt hozta ki, hogy a brit vasúti jegyárak a legmagasabbak Európában. A lap azt vizsgálta, hogy tíz fontért mennyit lehet utazni egyes országok vasúthálózatán.

Az összehasonlítás eredménye szerint ennyiért Londonból a brit főváros nyugati határában fekvő ősi királyi rezidenciáig, Windsorig lehet eljutni vonattal; ez 23,8 mérföld, vagyis nem egészen 39 kilométer.

Németországban tíz fontnak megfelelő összegért már 57 kilométert, Franciaországban 100 kilométert, Olaszországban majdnem 150 kilométert, Portugáliában 172 kilométert lehet vonatozni.

Kelet-Európa azonban még ennél is sokkal jobb jegyár-távolság arányt kínál. A The Sun felmérése szerint Bulgáriában egy tízfontos vonatjeggyel csaknem 630 kilométert lehet megtenni - ez a London és Skócia déli része közötti távolság.     Csehországban 210, Magyarországon 227, Lengyelországban pedig 320 kilométer vonatozható tíz fontnak megfelelő összegért.

Az összehasonlítás kissé torzít, hiszen 10 font Kelet-Európában eleve is jóval többet ér, mint Nagy-Britanniában, összefüggésben azzal, hogy a brit bruttó átlagkereset utolsó adat szerint havonta több mint 670 ezer forintnak felel meg, míg például a magyar bruttó átlagkereset a tavalyi első tizenegy hónapban csak majdnem 198 ezer forint volt havonta, ezért az általános árszínvonal is eltérő.

Ettől függetlenül Nagy-Britanniában méltán folyamatos botrányok tárgya az utóbbi három évtizedben teljesen privatizált vasúti szolgáltatás, amely rendkívül drága, viszont gyakran teljesen megbízhatatlan és az állandó zsúfoltság miatt igen kényelmetlen.

A sajtó nemrég hangos volt attól a hírtől, hogy felbukkant az első, ezer fontot meghaladó belföldi viteldíj a kínálatban; ennyiért lehet eljutni a délnyugat-angliai Cornwall grófságból az északi Skóciába, ha az utas nem foglalja le jó előre menetjegyét.

A brit lapok annak idején nem mulasztották el kiemelni, hogy ennél olcsóbban körbe lehet repülni akár az egész világot, és ez az ezer fontért kínált út repülővel száz fontnál kevesebből megjárható. A Daily Mirror néhány héttel ezelőtti beszámolója szerint a brit vasúthálózat fenntartásáért felelős vállalat, a Network Rail alkalmazottai sem utazhattak vonattal egy szakmai konferenciára, mert túl drága lett volna a vonatjegy.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!