A vasárnap délutáni egyeztetések is eredménytelenül zárultak a MÁV és a VDSZSZ között. Az borítékolható volt, hogy az álláspontok nem fognak közeledni a sztrájk követeléseket illetően, abban azonban a vasúttársaság illetékesei reménykedtek, hogy legalább az elégséges szolgáltatások kapcsán kompromisszumos megoldás születhet. Erre utalt Kavalecz Imre, a MÁV Zrt. sajtófőnökének azon vasárnap délutáni kijelentése, mely szerint a vasúttársaságnak 24 óra szükséges ahhoz, hogy a vasúti forgalmat helyreállítsa, így ha vasárnap megállapodás születne a még elégséges szolgáltatásról, akkor kedden üzemkezdettől közlekedhetnének ez alapján a vonatok.
A vasúttársaság a február óta tartó gördülő vasutassztrájk óta folyamatosan tett kompromisszumos ajánlatokat a megegyezés érdekében a még elégséges szolgáltatásra - mondta Kavalecz Imre, a MÁV Zrt. sajtófőnöke. A MÁV ajánlatai az elmúlt hónapok során az elégséges szolgáltatás keretében működtetett vonatok számára 2008. februártól a következőképpen alakultak: 1852 járat (első februári ajánlat), majd ezt követően 1500, 1150, 974, december 18-án, csütörtökön, napi 724 vonat közlekedésére tett ajánlatot a vasút, december 20-án szombaton 506 vonat közlekedésére, amit december 21-én megismételt, amely szerintük mindenképpen szükséges a biztonságos vasúti forgalom lebonyolításához.
A VDSZSZ azonban ragaszkodik ahhoz, hogy csupán 372 vonat közlekedjen. A szakszervezetek egy 13 évvel ezelőtti esetre hivatkoznak, az akkori sztrájk alkalmával ugyanis ezt a számot rögzítették. Az érdekképviselet szerint így az elégséges szolgáltatást jelenleg is el lehet látni ennyi szerelvénnyel. A vasúttársaság azonban úgy érvel, hogy az egy egyszeri megállapodás volt. Változást jelent az is, hogy a jelenlegi 3200 vonathoz képest akkor 2700 közlekedett.
Mint arról beszámoltunk, a VDSZSZ a szombaton tett javaslatot nem fogadta el, így már-már papírforma volt, hogy ma is hasonló eredménnyel zárulnak az egyeztetések. Érdekesség, hogy a MÁV által javasolnál is több vonat közlekedett eddig minden nap, igaz gyakran nem a menetrend szerint, esetenként pedig rövidített útvonalon.
Szombaton és vasárnap a MÁV tájékoztatása szerint hasonló volt a helyzet, a Nyugati és a Déli pályaudvar is fogadott utasokat. A Keleti Pályaudvar továbbra sem fogad és indít vonatokat, a szerelvények ugyanis nem jutnak el erre az állomásra a kőbánya-felsői sztrájk miatt. A nemzetközi járatok továbbra sem közlekednek.
A hétvégén 3200 vonatból 1200-1500 közlekedett, ezek viszont nem menetrend szerint, hanem késéssel jártak. Ez a vonatok 25-30 százaléka. Elgondolkodtató tény, hogy a járatok 70-75 százalékát tudják úgy ellehetetleníteni, hogy csupán a vasutasok tíz százaléka sztrájkol.
Ismét leállt a budapesti Déli pályaudvar vasárnap délután négykor, a vonatokat most a MÁV tartja távol a pályaudvartól - mondta Kavalecz Imre, a vasúttársaság sajtófőnöke vasárnap az MTI-nek. A MÁV nem készül újabb ajánlattal az esti egyeztetésre. "Azért nem visszük be a vonatokat a Délibe, mert várhatóan az éjszakai műszak megint sztrájkolni fog többségében, és nem szeretnénk, ha a szerelvények ott ragadnának. Így újfent a Kelenföldi pályaudvar lesz a végállomás" - mondta Kavalecz Imre.
Gaskó István nyilatkozatában az utasok türelmét kérte. Mint a szakszervezeti vezető elmondta, a VDSZSZ nem szeretne sztrájkolni karácsonykor, de erről a sztrájkbizottság dönt.