2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Továbbra sincs megállapodás az elégséges szolgáltatásról a MÁV és a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) között a december 17-én kezdődő sztrájk idejére.

A vasúttársaságok - a MÁV Zrt., MÁV-START Zrt., MÁV Cargo Zrt. - és a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete között a tárgyalások december 14-én, pénteken folytatódnak.

A MÁV Zrt. hangsúlyozta: minél előbb szeretne megállapodni, mert az utasokat és a fuvaroztató partnereket tájékoztatni kell a minimális szolgáltatásról, a sztrájk ideje alatt közlekedő vonatokról.

A MÁV-START Személyszállító Zrt. azt kezdeményezte a kiszámíthatóság és a közszolgáltatási feladatok minimális ellátása érdekében, hogy a sztrájk kezdete előtt elindított személyszállító vonatok a teljes útvonalon, a végállomásukig közlekedjenek. Ezen felül azt javasolta, hogy a munkabeszüntetés ideje alatt a fővonali belföldi távolsági forgalomban naponta két pár InterCity, két pár gyors és három pár személyvonat közlekedtetése szolgálja az utasok minimális érdekeit.

A budapesti és a vidéki elővárosi vasútvonalakon a személyszállító társaság a hétvégi menetrend szerint kívánja az elégséges szolgáltatást biztosítani, a mellékvonalakon pedig napi három pár vonat közlekedését látja szükségesnek.

A MÁV-START Zrt. azt is kérte továbbá, hogy valamennyi nemzetközi vonat közlekedjék a munkabeszüntetés ideje alatt is.

A MÁV Cargo a sztrájk ideje alatt körülbelül ötven tehervonatot kíván közlekedtetni naponta, ehhez kérték a szakszervezetek hozzájárulását.

A VDSZSZ Szolidaritás - ezzel ellentétben - azt tartaná elfogadhatónak, ha a sztrájk ideje alatt naponta mindössze egy pár vonat közlekedne reggel, s egy pár vonat a délutáni órákban minden egyes vasútvonalon.

A vasúttársaságok - az utasok és fuvaroztatók érdekében - továbbra sem tartják elfogadhatónak a szakszervezeti javaslatot, mert a karácsonyi ünnepek közeledtével egyre többen utaznak vasúton.

MTI/Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!