A Vatera.hu átmenő forgalma 43 százalékkal, nettó árbevétele pedig 44 százalékkal nőtt az idei új üzleti évben, április és október között, az előző év hasonló időszakához viszonyítva; ezt a trendet szeretnék tartani a továbbiakban is - jelentette be Csupor Erik, a Vatera.hu ügyvezető igazgatója a novemberben tízéves születésnapját ünneplő Vatera sajtótájékoztatóján. A felhasználók száma ugyanezen periódusban 29 százalékkal, míg a termékszám 20 százalékkal gyarapodott. A portálon 2010-ben átlagosan havonta 850 ezer licit futott, amiből több mint 330 ezer sikeres eladás született. A Vatera legutolsó teljes pénzügyi évében több mint 17,5 milliárd forint átmenő forgalmat, 1 milliárd forint feletti nettó árbevételt és több mint 79 millió forint adózott eredményt realizált. A nyereség jelentős részét mindig visszaforgatják marketingtevékenységre, ismertette Csupor Erik, ami segít a magas növekedési ráta fenntartásában.
Gerő Viktor, az allegroup.hu ügyvezetője elmondta: az egykoron garázscégként indult Vatera.hu mára 1,348 millió felhasználóval és 1,537 millió termékkel a hazai e-kereskedelem meghatározó szereplőjévé vált; már minden 8. magyar regisztrált a Vaterán. A kilencedik leglátogatottabb magyar portál, ismertsége 81 százalékos a magyar internetezők körében.
Megjelent az amerikai óriás – merre tovább Vatera?
A nagy konkurens, az eBay Magyarországot is érintő nemzetközi felmérése szerint a megkérdezett magyarok több mint háromnegyede a világ bármely pontjára képes lenne elutazni – természetesen csak virtuálisan – egy jó üzlet reményében. A biztonságos kereskedelem – melyben elévülhetetlen szerepe van a PayPal fizetési rendszernek – mellett a korlátlan vásárlási lehetőséget kínálja az eBay a csütörtökön kiadott közleményének állítása szerint. A magyar oldal elindulását követően – még a hivatalos bejelentést megelőzően - elképesztő érdeklődést tapasztaltunk, hiszen a felhasználók száma 97 százalékkal megnőtt, az oldal látogatóinak száma megötszöröződött, a magyar vásárlók által bonyolított vásárlások száma pedig 11 százalékkal lett magasabb az első héten a múlt év hasonló időszakához képest – közölte Alina Prawdzik, az eBay európai bővítési stratégiájáért felelős vezetője.
A legnagyobb magyar online piactér illetékesei ugyan nem deklarálták, ám nemzetközi versenytársuk ellenében a helyi beágyazóttság jelenthet versenyelőnyt, melyet úgy tudnak kihasználni, hogy az aukciós portálon megjelentek a hagyományos bolti kereskedelem jelentős képviselői is az eladók sorában. Egyre több minőségi nagyeladó is vaterázik; mára az online értékesítés lehetőségét és előnyeit komoly nagy partnerek is kihasználják, így a vásárlók akár a Kika, a Praktiker vagy a Baumax választékából is válogathatnak, derült ki a cég sajtótájékoztatóján.
Előre menekülésként értelmezhető, hogy a Vatera anyacégének kezében lévő másik nagy hazai aukciós oldallal kapcsolatban az összeolvadást is elképzelhetőnek tartják. Mint fogalmaztak, folyamatban van a TeszVesz.hu és a Vatera.hu átvilágítása, szeretnék még egyszerűbbé tenni a felületeket, elmélyíteni a szinergiákat (a Vatera.hu Kft. és a TeszVesz.hu Aukció Kft. 2010. november 1-jei hatállyal egybeolvadt, és allegroup.hu Kft. néven folytatja tevékenységét), s az átjárhatóságot is próbálják könnyíteni.
Licit helyett vásárlás
Miközben a magyar nyelvű eBay kapcsán kritikaként elsősorban az merült fel, hogy kizárólag fix áras termékek találhatók a kínálatában, a Vatera tapasztalatainak tükrében ez talán kevésbé meglepő. "Azt tapasztaljuk, hogy felhasználóink vásárlási kedve töretlen, ugyanakkor az online kereskedelemben is egyre inkább keresik az azonnali vásárlási lehetőségeket. Ennek eredménye, hogy a Vatera kínálatának közel 60 százaléka már fix áras aukcióként fut, és a termékek 95 százaléka villámáron azonnal leüthető" - ismertette Csupor Erik.
Fókuszban a biztonság
Miután az online vásárlástól sokakat visszatart a félelem, hogy csalókkal akadnak össze, a portálok komoly erőforrásokat mozgósítanak ennek megakadályozására. Csupor Erik, a Vatera sajtótájékoztatóján hangsúlyozta: piacvezető aukciós portálként a Vatera kiemelten figyel a biztonságos kereskedésre, évente több tízmillió forintot költenek a biztonságra. A csalások megelőzése érdekében tavaly csalófigyelő rendszert alakítottak ki, amely a múltbeli magatartási és cselekvési minták elemzésével szűri a gyanús, csalásra készülő felhasználókat. Emellett a Vatera egy önálló, több főből álló biztonsági csapatot is foglalkoztat.
A jóval nagyobb tapasztalatokkal, és szakembergárdával rendelkező eBay esetében is a biztonság kérdése az egyik legfontosabb. Mint az amerikai óriáscég közleményében fogalmaz, az eBay Nemzetközi Piactér (eIM) magyarországi elindulásával mostantól a hazai vásárlók számára a biztonsággal kapcsolatos akadályok elhárultak. Az eIM honlapja magyarul is elérhető, és magyar nyelvű ügyfélszolgálat is a vásárlók rendelkezésére áll. Az abszolút biztonságos fizetést a PayPal rendszer garantálja, teljes körű visszafizetési garanciát vállalva a vásárlók felé abban az esetben, ha a kiválasztott és megvásárolt áru nem érkezik meg, illetve ha az jelentősen eltér az ajánlatban leírtaktól.
mfor.hu