3p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

Befejeződött, és nagyobb fennakadást csak Franciaországban okozott a csütörtöki, az Európai Közlekedési Dolgozók Szövetsége (ETF) által meghirdetett légiforgalmi irányítói sztrájk.

A Párizs környéki repülőtereket üzemeltető társaság honlapján jelezte, hogy a csütörtöki járatok 20 százalékát törölték. Ezek elsősorban az Air France, az easyJet, valamint a Hop! regionális légitársaság járatait érintették Charles de Gaulle-on, illetve Orly-n, a diszkont légitársaságokat kiszolgáló Beauvais-n a Ryanair törölt több járatot. Az ír diszkont légitársaság a sztrájk miatt összesen 78 járatot törölt csütörtökön. Lisszabonban sem volt jelentősebb fennakadás, a portugál nemzeti légitársaság, a TAP mindössze néhány járatot nem indított el a nap folyamán.

Hardy Mihály, a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret üzemeltető Budapest Airport kommunikációs igazgatója az MTI-nek délután azt mondta, a reptér forgalmában nem volt fennakadás, egyedül a Lufthansa törölte reggeli müncheni járatát, a többi késés nélkül közlekedett. Hozzátette: a demonstráció időtartamában alacsony volt a ferihegyi repülőtér forgalma.

A HungaroControlnál működő Control Magyar Légiforgalmi Irányítók Szakszervezete 9 és 11 óra között csökkentett kapacitással szolgálta ki az átrepülő forgalmat és 50 százalékos kapacitással működött a közelkörzeti, valamint a torony irányítás.

Az ETF által szervezett megmozdulásban Magyarországon kívül Franciaország, Olaszország, Portugália, Szlovákia, Csehország, Ausztria és Görögország légiforgalmi irányítói vettek részt. A szövetség azért kezdeményezte a sztrájkot, mert úgy látja, hogy az egységes égbolt miatti változások veszélyeztetik a légiforgalmi irányítók munkahelyeit, a jogszabálycsomag célkitűzései megalapozatlanok és túlzóak, egyértelműen a légitársaságok érdekeit védik, továbbá negatív következményekkel járhatnak a repülésbiztonságra és a légiforgalmi szolgálatok működésére.

Szerdán az európai légiforgalmi irányítók ernyőszervezete, az ATCEUC (Air Trafic Controllers European Unions Coordination) ATCEUC tartott demonstrációt, mert nem ért egyet az Európai Bizottság Egységes Európai Égbolt (SES) programjával, illetve a 2015 és 2019 közötti időszakban elvárt "irreális" teljesítménycélokkal. A demonstrációban Olaszország, Portugália, Ciprus, Málta, Bulgária és Franciaország irányítói vettek részt, de komolyabb fennakadás csak Róma-Fiumicino, illetve Lisszabon repülőterén volt, illetve a Ryanair nyolcvan, olaszországi járatát törölte.

Az ATCEUC csütörtökön, a demonstráció után közölte, hogy amennyiben az unió nem változtat álláspontján, újabb demonstrációkat szervezhetnek.

A SES-programot az Európai Bizottság és az Eurocontrol kezdeményezte 2008-ban, lényege, hogy a széttagolt, a tagállamok kezében lévő légiforgalmi irányítást összevonják és rövidítsék a repülési útvonalakat.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!