2p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

2005-re már csak minden negyedik internetező lesz amerikai, miközben a súlypont Dél-Kelet Ázsiába kerül át. Mindez komoly strukturális átalakulásokkal jár majd, hiszen jelenleg az amerikai online kereskedelem kétharmada befele irányul.

2005-re már csak minden negyedik internetező lesz amerikai, miközben a súlypont Dél-Kelet Ázsiába kerül át. Mindez komoly strukturális átalakulásokkal jár majd, hiszen jelenleg az amerikai online kereskedelem kétharmada befele irányul.

A Jupiter Research tanulmánya a gyorsan növekvő régiók közé sorolja Dél-Amerikát is, mely a PC ellátottság és a telekommunikáció fejlődése következtében a mai 5 százalékkal szemben 2005-ra majd a világ internetes populációjának 8 százalékát adja majd.

A globális webes fejlesztések és szolgáltatások piacán kialakuló vákuum miatt komoly verseny alakul majd ki a vezető pozíció megszerzéséért. Ez a verseny még messze nem dőlt el. A Jupiter elemzése szerint a legfontosabb kategóriákban (vásárlás, utazás, keresők, portálok, hírek, vállalati oldalak) az amerikai cégek kétharmada még nem képes globális jelenlét kialakítására. Bár egyes cégek már jelen vannak a francia és olasz, eddig nem sikerült betörniük a lényegesen fontosabb angol és német területekre.

Az új területeken való kedvező pozíció létkérdés, de a Jupiter szakértői óva intenek az erőszakos módszerek alkalmazásától. Helyette inkább a stratégiai partnerkapcsolatok, közös vállalatok, franchise hálózatok kialakítására érdemes törekedni.

Az ázsiai e-kereskedelem forgalma ma még elmarad az európai mutatóktól, az internet használatának eltérő szokásai miatt a közvetlen összehasonlítás nem is mindig lehetséges.
A NetValue adata szerint például a koreai felhasználók átlagosan havi 18,1 órát használják az internetet, ebből két-háromszor annyi hang és videó fájlt töltenek le, mint az amerikaiak. Hong Kong ezzel szemben az Instant Messaging szolgáltatás használatában jár élen (62 százalék).

Ugyancsak a NetValue szerint az ázsiai internetezők 55-66 százaléka látogatja az e-kereskedelmi oldalakat, ami jelentősen elmarad az amerikai (73,1) és az európai számok mögött.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!