2005-re már csak minden negyedik internetező lesz amerikai, miközben a súlypont Dél-Kelet Ázsiába kerül át. Mindez komoly strukturális átalakulásokkal jár majd, hiszen jelenleg az amerikai online kereskedelem kétharmada befele irányul.
A Jupiter Research tanulmánya a gyorsan növekvő régiók közé sorolja Dél-Amerikát is, mely a PC ellátottság és a telekommunikáció fejlődése következtében a mai 5 százalékkal szemben 2005-ra majd a világ internetes populációjának 8 százalékát adja majd.
A globális webes fejlesztések és szolgáltatások piacán kialakuló vákuum miatt komoly verseny alakul majd ki a vezető pozíció megszerzéséért. Ez a verseny még messze nem dőlt el. A Jupiter elemzése szerint a legfontosabb kategóriákban (vásárlás, utazás, keresők, portálok, hírek, vállalati oldalak) az amerikai cégek kétharmada még nem képes globális jelenlét kialakítására. Bár egyes cégek már jelen vannak a francia és olasz, eddig nem sikerült betörniük a lényegesen fontosabb angol és német területekre.
Az új területeken való kedvező pozíció létkérdés, de a Jupiter szakértői óva intenek az erőszakos módszerek alkalmazásától. Helyette inkább a stratégiai partnerkapcsolatok, közös vállalatok, franchise hálózatok kialakítására érdemes törekedni.
Az ázsiai e-kereskedelem forgalma ma még elmarad az európai mutatóktól, az internet használatának eltérő szokásai miatt a közvetlen összehasonlítás nem is mindig lehetséges.
A NetValue adata szerint például a koreai felhasználók átlagosan havi 18,1 órát használják az internetet, ebből két-háromszor annyi hang és videó fájlt töltenek le, mint az amerikaiak. Hong Kong ezzel szemben az Instant Messaging szolgáltatás használatában jár élen (62 százalék).
Ugyancsak a NetValue szerint az ázsiai internetezők 55-66 százaléka látogatja az e-kereskedelmi oldalakat, ami jelentősen elmarad az amerikai (73,1) és az európai számok mögött.
Vége az amerikai dominanciának ?
2005-re már csak minden negyedik internetező lesz amerikai, miközben a súlypont Dél-Kelet Ázsiába kerül át. Mindez komoly strukturális átalakulásokkal jár majd, hiszen jelenleg az amerikai online kereskedelem kétharmada befele irányul.