Szolidnak nevezték a Tesco vezetői a kereskedelemi cég brit piaci teljesítményét, a várt négy százalék feletti bővülés helyett a társaság 3,1 százalékkal növelte forgalmát. Sokkal jobban sikerült ugyanakkor a hazai pályán kívül az év vége.
A régiónkban például 30 százalékkal nőtt a cég bevétele, ám még ennél is jobb volt Malajziában, ahol 60 és Törökországban, ahol 80 százalékkal tudott javítani a vállalat, számolt be a BBC. A január elejét megelőző hat hét alatt a nemzetközi piacokon 26,9 százalékkal erősödött összességében a vállalat forgalma. A teljes társaságot tekintve pedig - a gyengébb hazai számok ellenére is - 12,8 százalékos bővülés jellemezte.
Az elemzők az Amerikából indult hitelválsággal magyarázták a visszafogott keresletet, a fogyasztók ugyanis egyre óvatosabbak a vásárlási döntéseik során. A Tesco egyik legnagyobb brit vetélytársa a Sainsbury sem dübörgött, igaz a cégnél az év utolsó 12 hetében mért 3,7 százalékos forgalomnövekedés kedvezőbb, mint a hazánkban is piacvezető konkurensé.