3p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

Miközben az X-Faktor a Játék határok nélkül vetélkedővel viaskodik, a Rising Star pedig keresi a helyét, a Celeb vagyok ments ki innen töretlenül hasított a múlt héten is. A legnézettebb adása kényelmesen maga mögé utasította a tehetségkutatókat is.

A két nagy csatorna az őszi időszak egyik jelentős dobásának szánta az éppen most futó tehetségkutatóját, az RTL Klub az X-faktort, a TV2 pedig a Rising Start. Beigazolódni látszik azonban, hogy a nézők számára a változó formátumok ellenére (amilyen például a mobil applikációra építő TV2-es produkció) ezek a műsorok már kevésbé izgalmasak. Igaz, ebben az is közrejátszik, hogy a valóságshow-kkal ellentétben itt "nem elég bezárni egy házba néhány futóbolondot". Ennél ugyanis a nézők sokkal többet várnak el, tehetséges, és karizmatikus előadókat szeretnének a képernyőkre. Az elmúlt évek dömpingje miatt viszont nagyon nehéz olyan előadókat találni, akik relatív ismeretlenek, ám magas szintű produkciókra képesek.

Miután az elmúlt időszakban a hétköznapokon az RTL Klub óriási fölénybe került, így a hétvégék a TV2 számára kiemelten fontosak lettek. Minden bizonnyal ez is hozzájárult ahhoz, hogy a csatorna legutóbbi közleménye győzelmi jelentésként hasson. Mint írták, a TV2 mindhárom fontos célcsoportban piacvezető‘ volt a Rising Star adásideje alatt. A november 9-i műsorban több mint 1,17 millió szavazat érkezett az énekesekre, a mobil applikációt pedig immár 224 ezren töltötték le. Árnyalja a csatorna véleményét, ha megnézzük, hogy a csatorna idei legjobban teljesítő műsora, a Sztárban Sztár a teljes lakosságot tekintve 1,7 millió néző fölé is tudott kerülni, addig a Rising Star mögöttünk hagyott adása "csak" 1,15 millió embert ért el.

Igaz, az X-faktor is leragadt a 30 százalék körüli közönségaránynál, most is ezt a szintet hozta a műsor. Itt a fent említett okok még hatványozottabban jelentkeztek. Ráadásul ezúttal nincs olyan „nagymama kedvenc”, mint annak idején Jimmy fia, Krisztián (Zámbó Krisztián) volt, aki egymaga elvitte a showt. A problémákat mi sem jelzik jobban, hogy a műsorról készülő cikkek egy része többet foglalkozik Tóth Gabi dekoltázsával, mint az ifjú előadók produkcióival.

Ezek alapján szorosabb küzdelemre is gondolhatnánk a két nagy csatorna között, ám ez csak a hétvégére igaz, amikor egy-egy lett a megnyert napok aránya. Az RTL Klub elvitte a szombatot, ugyanakkor az M1 is felkerült a „képernyőre”, köszönhetően annak, hogy Forma-1-es közvetítés és Játék határok nélkül is volt. A hétköznapok küzdelme ugyanakkor olyan egyoldalú RTL-fölényt hoz, hogy a hétvégével legfeljebb kozmetikázni lehet az eredményeket. Ráadásul a Celeb vagyok ments ki innen nézettségére még "egy lapáttal rá is tettek" a készítői, amikor a két női főszereplőt ringbe küldték, hogy ne a szájukka, hanem az ökleikkel "érveljenek".

Az RTL Klubot a múlt héten végülis átlagosan a tévé előtt ülők 25,1 százaléka követte, míg a TV2 12 százalékot ért el. Az RTL-es kábelcsatornák között ezúttal is változott a sorrend, mert a Cool volt a jobb (6,6% SHR), míg a F+ 5,5 százalékos közönségarányát ért el. A Viasat3 (4,2% SHR) stabilan hozta az elmúlt hetek számait, miközben az M1 3,8 százalékos közönségarányt ért el.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!