A két nagy csatorna az őszi időszak egyik jelentős dobásának szánta az éppen most futó tehetségkutatóját, az RTL Klub az X-faktort, a TV2 pedig a Rising Start. Beigazolódni látszik azonban, hogy a nézők számára a változó formátumok ellenére (amilyen például a mobil applikációra építő TV2-es produkció) ezek a műsorok már kevésbé izgalmasak. Igaz, ebben az is közrejátszik, hogy a valóságshow-kkal ellentétben itt "nem elég bezárni egy házba néhány futóbolondot". Ennél ugyanis a nézők sokkal többet várnak el, tehetséges, és karizmatikus előadókat szeretnének a képernyőkre. Az elmúlt évek dömpingje miatt viszont nagyon nehéz olyan előadókat találni, akik relatív ismeretlenek, ám magas szintű produkciókra képesek.
Miután az elmúlt időszakban a hétköznapokon az RTL Klub óriási fölénybe került, így a hétvégék a TV2 számára kiemelten fontosak lettek. Minden bizonnyal ez is hozzájárult ahhoz, hogy a csatorna legutóbbi közleménye győzelmi jelentésként hasson. Mint írták, a TV2 mindhárom fontos célcsoportban piacvezető volt a Rising Star adásideje alatt. A november 9-i műsorban több mint 1,17 millió szavazat érkezett az énekesekre, a mobil applikációt pedig immár 224 ezren töltötték le. Árnyalja a csatorna véleményét, ha megnézzük, hogy a csatorna idei legjobban teljesítő műsora, a Sztárban Sztár a teljes lakosságot tekintve 1,7 millió néző fölé is tudott kerülni, addig a Rising Star mögöttünk hagyott adása "csak" 1,15 millió embert ért el.
Igaz, az X-faktor is leragadt a 30 százalék körüli közönségaránynál, most is ezt a szintet hozta a műsor. Itt a fent említett okok még hatványozottabban jelentkeztek. Ráadásul ezúttal nincs olyan „nagymama kedvenc”, mint annak idején Jimmy fia, Krisztián (Zámbó Krisztián) volt, aki egymaga elvitte a showt. A problémákat mi sem jelzik jobban, hogy a műsorról készülő cikkek egy része többet foglalkozik Tóth Gabi dekoltázsával, mint az ifjú előadók produkcióival.
Ezek alapján szorosabb küzdelemre is gondolhatnánk a két nagy csatorna között, ám ez csak a hétvégére igaz, amikor egy-egy lett a megnyert napok aránya. Az RTL Klub elvitte a szombatot, ugyanakkor az M1 is felkerült a „képernyőre”, köszönhetően annak, hogy Forma-1-es közvetítés és Játék határok nélkül is volt. A hétköznapok küzdelme ugyanakkor olyan egyoldalú RTL-fölényt hoz, hogy a hétvégével legfeljebb kozmetikázni lehet az eredményeket. Ráadásul a Celeb vagyok ments ki innen nézettségére még "egy lapáttal rá is tettek" a készítői, amikor a két női főszereplőt ringbe küldték, hogy ne a szájukka, hanem az ökleikkel "érveljenek".
Az RTL Klubot a múlt héten végülis átlagosan a tévé előtt ülők 25,1 százaléka követte, míg a TV2 12 százalékot ért el. Az RTL-es kábelcsatornák között ezúttal is változott a sorrend, mert a Cool volt a jobb (6,6% SHR), míg a F+ 5,5 százalékos közönségarányát ért el. A Viasat3 (4,2% SHR) stabilan hozta az elmúlt hetek számait, miközben az M1 3,8 százalékos közönségarányt ért el.
mfor.hu