2p

A legnagyobb cégek újabban azon versengenek egymással az Egyesült Államokban, hogy az esélyegyenlőség nevében minél inkább meleg-barát munkahelynek mutatkozzanak, derült ki egy friss felmérésből.

Az Emberi Jogokért Mozgalom felkérésére készült tanulmány szerint az utóbbi években ugrásszerűen megemelkedett azoknak a nagynevű amerikai vállalatoknak a száma, amelyeknél külön gondot fordítanak arra, hogy a kedvezményeket és a munkavállalói védelmet kiterjesszék a cég alkalmazásában álló homoszexuális, biszexuális és transzszexuális dolgozókra, valamint a velük kapcsolatban álló ügyfelekre.

Az Egyesült Államokban immár ötödik éve közzétett egyesített vállalati esélyegyenlőségi index szerint pedig egyenesen példa nélküli az, hogy az utóbbi négy évben mintegy megtízszereződött azoknak a cégeknek a száma, amelyek az élbolyban vannak. (Jelenleg 138 vezető amerikai cég tudhatja magát a legjobbnak e téren.)

A tanulmány készítői szerint a vállalatoknál szélsebesen terjed a kedvezmények kiterjesztése, valamint a vállalati belső szabályzatban az esélyegyenlőség foganatosítása a meleg dolgozók számára is. A kutatók szerint idén szinte vérre menő küzdelem folyt a cégek között, hogy melyik tesz túl a másikon az esélyegyenlőségi törekvésekben.

Az is jól példázza a versengés felpörgését, hogy míg tavaly mindössze egy iparágban tevékenykedő cég kapott maximális pontszámot, addig idén már négy másik is képviseltette magát. Szám szerint nyolc ügyvédi iroda, öt gyógyszeripari cég, öt tanácsadó iroda, valamint négy nagy autógyártó cég büszkélkedhet maximális esélyegyenlőségi eredménnyel.

A vezérigazgatók mindenhol nagyon lényegesnek tekintik az elért eredményeket és ezek üzletre gyakorolt hatását. A jó eredmény ugyanis egészséges munkahelyi környezetet jelent, ezzel együtt jobb hatékonyságot eredményez és mindenekfelett még jobb esélyeket arra, hogy megszerezhessék a legtehetségesebb utánpótlást a cég számára.

Azonban idén több céget tettek tiltólistára, mint 2005-ben a "más" szexuális irányultságú dolgozók munkahelyi megkülönböztetése miatt. Ugyanakkor 2006-ban a tavalyinál 14 százalékkal több nagyvállalat kötelezte el magát amellett, hogy az emberbaráti illetve marketingtevékenysége középpontjába helyezi a homoszexuális, biszexuális és transzszexuális közösségeket.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!