1p

Versenybizottság elé kell állnia a BAA-nak, mivel az iparági szereplők szerint az angliai Heathrow, Gatwick és Stansted repülőterek egyidejű birtoklásával abszolút piaci fölényre tett szert a cég. Az eljárás végén elképzelhető, hogy a BAA-nak el kell adnia valamelyik szigetországi repülőterét.

Az angliai, úgynevezett tisztességes kereskedelmet ellenőrző hivatal (Office of Fair Trading - OFT), azután döntött úgy, hogy a versenybíróság elé citálja a BAA-t, hogy az iparágban tevékenykedő cégekkel megbeszéléseket folytatott. A BAA azonban tiltakozik a vádak ellen, mondván, hogy a cég struktúrája a repülőterek használóinak is előnyös.

A légitársaságok közül elsőként a Ryanair reagált a hírre, mégpedig homlokegyenest ellenkező módon, mint a BAA: a légicég szerint az OFT döntése az utasok hasznára válik majd.

A versenybíróság eljárása várhatóan két évig tart majd, és nem kizárt, hogy a BAA-nak el kell adnia valamelyik angliai repülőterét.

A BAA Nagy Britanniában a polgári repülés piacának 60 százalékát birtokolja, de ezaz arány 90 százalékos.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!