A MySpace eredetileg közösségi portálként indult 2003-ban, mostanra heti 30 millió egyedi látogatóval büszkélkedhet az oldal. Később annyiban bővült az oldal szolgáltatása, hogy lehetővé tette zenekaroknak, hogy feltöltsék saját számaikat és egy profiloldalt hozzanak létre. Mára világszerte mintegy ötmillió zenekar élt ezzel a lehetőséggel, mostanra ez lett az oldal fő profilja. A MySpace jelenleg hetvenmilliós felhasználói bázissal rendelkezik világszerte.
A cég most további újításra készül, létrehozza a MySpace Music nevű oldalt, ahonnan zenéket lehetne letölteni pénzért. Az üzlethez olyan partnereket sikerült megnyerni, mint a Universal Music, a Sony BMG és a Warner Music Group.
Az új vállalkozással a MySpace tulajdonosai versenyt akarnak teremteni a fizetős letöltések piacán, melyet jelenleg az iTunes ural. Az iTunes tulajdonosa az Apple, melynek partnere a negyedik nagy kiadó, az EMI. A korábbi években a cégek úgy gondolták, hogy az internetes letöltések nem fognak jelentős üzletet bonyolítani, most azonban élesedik a harc, mert már mindenki látja, hogy a jövő nem a lemezeké, hanem a letöltésé lesz.
A MySpace most egy egész üzletágat próbál építeni a zeneletöltésekre, ígéreteik szerint lehetővé teszik a felhasználóknak például koncertjegyek és zenekari ajándéktárgyak online rendelését.