3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Könnyen előfordulhat, hogy mégsem tudja megkezdeni munkáját a MÁV Zrt. önálló személyszállítási üzletágából létrejövő MÁV Start Zrt. július elsején. A Magyar Vasúti Hivatal (MVH) ugyanis elutasította a társaság személyszállításra vonatkozó vasúti működési engedélykérelmét. A régi vasúti törvény alapján június 30-án lejár a MÁV Zrt. jelenlegi személyszállítási engedélye is - olvasható a Világgazdaság cikkében.

Heinczinger István, a MÁV Zrt. vezérigazgatója április végén jelentette be, hogy a csoport július 1-jére önálló cégbe szervezi a személyszállítás üzletágát, hétezer fővel. A tervek szerint az új vállalat magával vitte volna a személyszállítás közvetlen eszközeit, tehát a személyszállító kocsikat és a motorvonatokat is. Heinczinger István korábban azt közölte, hogy az új társaság alaptőkéje mintegy húszmilliárd forint lesz, de megörökli az eszközbeszerzéshez kapcsolódó hiteleket is.

A MÁV Start április 2-án nyújtotta be kérelmét eredetileg országos vontatásra és személyszállításra, ezt azonban a hónap végén úgy módosította, hogy csak személyszállításra kért engedélyt. A kérelemnek azonban mind tartalmi, mind formai szempontból komoly hiányosságai voltak, így az MVH ezek pótlására szólította fel a céget. A hivatal rendeletéből kiderül, hogy a MÁV Start a hiánypótlásnak csak formailag tett eleget, s a vállalat az MVH - jóhírnévvel, megfelelő pénzügyi helyzettel, szakmai alkalmassággal és az okozott károkért való helytállási képességgel kapcsolatban - támasztott követelményei közül egynek sem felelt meg maradéktalanul.

Antal Dániel, a MVH elnöke a Világgazdaságnak elmondta: az egyik legnagyobb problémát az okozott károkért való helytállási képesség hiánya jelenti. Kiemelte: aki a vasúti pályán közlekedik, hasonló biztosítással kell rendelkezzen, mint a közúton ismert kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás - ennek lényege, hogyha valakinek kárt okoz, akkor a vétkes fél ne szoruljon ki a vasúti közlekedésből anyagi okok miatt. A MÁV Startnak nincs ilyen garanciája. Ezenkívül a kormány reformszándékaival ellentétben növekvő közszolgáltatási mennyiséget és növekvő veszteséget tervezett, s az sem volt egyértelmű, hogy mely vezetők viselnek személyes felelősséget a MÁV Start működésének egyes területeiért.

Antal Dániel hozzátette: mivel a fenti problémák nem a napi vasútüzemi működést, hanem az üzleti modellt és a hosszú távú biztonsági helyzetet érintették, a MÁV Start és közvetlen tulajdonosa, a MÁV kijavíthatja a hibákat június 30-ig - írja a Világgazdaság.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!