A MÁV Start április 2-án nyújtotta be kérelmét eredetileg országos vontatásra és személyszállításra, ezt azonban a hónap végén úgy módosította, hogy csak személyszállításra kért engedélyt. A kérelemnek azonban mind tartalmi, mind formai szempontból komoly hiányosságai voltak, így az MVH ezek pótlására szólította fel a céget. A hivatal rendeletéből kiderül, hogy a MÁV Start a hiánypótlásnak csak formailag tett eleget, s a vállalat az MVH - jóhírnévvel, megfelelő pénzügyi helyzettel, szakmai alkalmassággal és az okozott károkért való helytállási képességgel kapcsolatban - támasztott követelményei közül egynek sem felelt meg maradéktalanul.
Antal Dániel, a MVH elnöke a Világgazdaságnak elmondta: az egyik legnagyobb problémát az okozott károkért való helytállási képesség hiánya jelenti. Kiemelte: aki a vasúti pályán közlekedik, hasonló biztosítással kell rendelkezzen, mint a közúton ismert kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás - ennek lényege, hogyha valakinek kárt okoz, akkor a vétkes fél ne szoruljon ki a vasúti közlekedésből anyagi okok miatt. A MÁV Startnak nincs ilyen garanciája. Ezenkívül a kormány reformszándékaival ellentétben növekvő közszolgáltatási mennyiséget és növekvő veszteséget tervezett, s az sem volt egyértelmű, hogy mely vezetők viselnek személyes felelősséget a MÁV Start működésének egyes területeiért.
Antal Dániel hozzátette: mivel a fenti problémák nem a napi vasútüzemi működést, hanem az üzleti modellt és a hosszú távú biztonsági helyzetet érintették, a MÁV Start és közvetlen tulajdonosa, a MÁV kijavíthatja a hibákat június 30-ig - írja a Világgazdaság.