Az AEA adatai szerint áprilisban átlagosan minden negyedik ülés üresen maradt a légitársaságoknál, miután átlagosan 2,7 százalékkal 74,8 pontra csökkent a gépek kihasználtsága az egy évvel korábbihoz képest. A forgalom a belföldi forgalomban 1,6 százalékkal, a transzatlanti járatokon 2,7 százalékkal zsugorodott, s a korábban jól menő európai járatok forgalma is lassabban nőtt a vártnál.
Az átlagosnál jobban csökkent a kihasználtság egyebek mellett a Malévnál (5,9 százalékponttal 63 százalékra), a román Taromnál( 8,3 ponttal 61,1 százalékra), a British Airwaysnél(5,1 ponttal 71,7 százalékra), vagy a lengyel LOT-nál(3,6 ponttal 71,1 százalékra).
A KLM-nél és a Swiss-nél volt a legnagyobb a kihasználtság, 81,3 illetve 81,1 százalék. Az osztrák AUA azon kevesek egyike, amely növelni tudta kapacitásainak kihasználtságát, 1,7 százalékponttal 75,6 százalékra.
Az AEA úgy látja, hogy a nyári szezon elmúltával néhány légitársaság csökkenteni fogja kapacitásait. A szervezet szerint az ágazat rossz szereplésére egyebek mellett a világgazdasági konjunktúra lanyhulása, és a hitelválság nyomja rá a bélyegét: a cégek kevesebb üzleti utat szerveznek, a drágulás megnyirbálja az emberek elkölthető jövedelmét, s a légicégek a jegyárak emelésére kényszerülnek a magas üzemanyagárak miatt.