A Toyota a konszernhez tartozó márkákkal együtt 2014-ben 10,23 millió, a Volkswagen konszern márkái pedig együtt 10,14 millió autót értékesítettek. A rangsorban a harmadik, a General Motors 9,9 millió autót adott el tavaly.
A Volkswagennek megvan az esélye, hogy eladásainak minimális növelésével az idén átvehesse a világpiaci vezető szerepet a Toyotától. Szakértői elemzések szerint ugyanis az áfa megemelése miatt a Toyota eladásai Japánban az idén akár kilenc százalékkal is visszaeshetnek. A Toyota minden ötödik autót a belföldi piacon értékesíti.
Amennyiben a Toyota legnagyobb piacai, az amerikai és a kínai is lassabban növekednek majd az idén mint tavaly, a külföldi eladások növekedése nem tudni kiegyenlíteni a belföldi eladások csökkenését. Mindezeket figyelembe véve a Toyota az idén a Lexus, a Daihatsu és a Hino márkákkal együtt valószínűleg 10,15 millió autót fog értékesíteni. A Volkswagen még nem tett közzé értékesítési előrejelzést.
MTI