2p

A Web 2.0-ra épülő szolgáltatások elterjedése kényelmetlen helyzetbe hozza a vállalatokat az egész világon - áll a BT friss kutatásában. A fiatal generáció számára természetes, hogy gondolatait blogokon, közösségi oldalakon osztja meg.

A vállalatok attól rettegnek, hogy a titkos belső információk pillanatok alatt nyilvánossá válhatnak az internet segítségével. A munkavállalók sem érzik magukat biztonságban: a cégek egy egyszerű kereséssel utánanézhetnek, dolgozójuk milyen információkat oszt be, és milyen nézeteket hangoztat a közösségi oldalakon.

"A Web 2.0-ra épülő szolgáltatások hihetetlen üzleti lehetőségetek kínálnak: minden eddiginél hatékonyabb, gyorsabb, és kreatívabb munkavégzést tesznek lehetővé" - mondta el Ray Stanton, a BT biztonsági és felügyeleti szakcsoportjának vezetője.

Bruce Schneier, a BT Counterpane alapítója az Infosec 2007 kiállításon így fogalmazott: "A sikeres felhasználás érdekében a vállalatoknak már ma meg kell tanulniuk kezelni az új kihívásokat. Jelenleg a vállalatok inkább rettegnek az új technológiától, ahelyett, hogy kiaknáznák a bennük rejlő potenciált. A Web 2.0 a legnagyobb generációs törés a rock and roll óta."

Van megoldás

A probléma kezelésére Stanton és Schneier három lépcsőből álló megoldást javasol, melyek segítségével a vállalatok megtanulhatnak profitálni a Web 2.0 szolgáltatásaiból.

A vállalatoknak mindenekelőtt üzleti és etikai szempontokat is figyelembe véve tisztázniuk kell, mit tartanak a Web 2.0 szolgáltatások "fair" használatának. A második, technikai jellegű lépés a honlapok elérhetőségével kapcsolatos. Stanton és Schneier szerint egyre inkább elterjednek azok a rendszerek, melyekben szabályozható, hogy egy-egy blogot vagy más személyes honlapot kik tekinthetnek meg.

A harmadik és legfontosabb lépés, hogy a vállalatok egyszerűen tudomásul veszik a Web 2.0 létezését - a technológiai fejlődés nem áll meg, harcolni ellene épp ezért tökéletesen értelmetlen. A cégeknek a harc helyett inkább azon kell gondolkodniuk, hogyan használhatják ki az innovációban rejlő üzleti előnyöket, áll a társaság közleményében.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!