3p

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Metro International SA - az ingyenes nemzetközi hírlap, Budapesten a Metropol - kiadója hétfőn 8,6 millió euró harmadik negyedévi veszteséget jelentett adó után, az egy évvel korábbi, 22,2 millió euró adózott eredménnyel szemben.

A bevétel 26 százalékkal 42,5 millió euróra csökkent 57 millió euróról. Szervesen - azonos csoportösszetétellel és változatlan valutaárfolyamokkal számolva - azonban csak 8 százalékos volt a visszaesés.

Szeptemberben a magyar Metropol értékesítési partnerségre lépett az Axel Springer kiadóval, és más átszervezésektől is közel 500 ezer eurónak megfelelő megtakarítást várnak a Metropolnál jövőre, illetve visszatérést a nyereségzónába.

A harmadik negyedévben a budapesti Metropol újság bevétele 27 százalékkal elmaradt az egy évvel korábbitól - miután a második negyedben 26 százalékkal csökkent -, és a kiadás ismét veszteséges volt üzemi szinten. Erről számokat nem közöltek. Az olvasótábor az egy évvel korábbihoz képest 4 százalékkal 488 ezerre csökkent, miután a második negyedben még 3 százalékkal, napi 508 ezerre bővült. A cég szerint a Metropol a második legolvasottabb lap Magyarországon, és első helyezett példányszámban és hirdetési bevételben.

Az első félévben a Metro International csoport adó utáni vesztesége 18,9 millió euró volt, több mint kétszer nagyobb az egy évvel korábbi, 8,1 milliós hiánynál. A nettó bevétel 25 százalékkal 116,3 millió euróra csökkent. A napi példányszám a második negyedévben 7 százalékkal elmaradt az egy évvel korábbitól - nem számítva az eladott részeket -, az olvasótábor viszont 8 százalékkal 17 milliósra nőtt a cég saját összesítése szerint. Ez a szám a harmadik negyedévben átlagosan 16,8 millió volt, 4 százalékkal több az egy évvel korábbinál.

Az idén áprilisban a Metro International nyerte "Az év újságja" díjat a spanyolországi, valenciai díjkiosztó fesztiválon, megelőzve többek között a Financial Timest és a Wall Street Journalt, mindazonáltal nehezen küzd a hirdetési bevételek válság miatti csökkenésével. A hétfői beszámolóban továbbra is "borúsnak" minősítették a hirdetési piac kilátását.

A csoport több helyütt - az Egyesült Államokban, Olaszországban, Portugáliában, Spanyolországban - bezárta vagy eladta vállalkozását, ezek nagy részéből azonban licencszerződés, illetve márkabérlet (franchise) alapján továbbra is lesz bevétele, és a költségeit is 15 százalékkal csökkentette a tavalyi harmadik negyedévihez képest.

Tavaly a csoport adózott eredménye 4,1 millió euró volt a 2007-es, 20,1 milliós veszteség után. A bevétele 11 százalékkal 295,5 millió euróra csökkent.

Az első Metro újság 1995. februárban jelent meg Stockholmban, két éven belül Prágában és Budapesten, majd a világ számos országában. A kiadó a világ legelterjedtebb nemzetközi újságjának tartja napilapját, amely jelenleg Európában, Észak- és Dél-Amerikában és Ázsiában 19 ország több mint száz nagyvárosában jelenik meg.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!