A bevétel 26 százalékkal 42,5 millió euróra csökkent 57 millió euróról. Szervesen - azonos csoportösszetétellel és változatlan valutaárfolyamokkal számolva - azonban csak 8 százalékos volt a visszaesés.
Szeptemberben a magyar Metropol értékesítési partnerségre lépett az Axel Springer kiadóval, és más átszervezésektől is közel 500 ezer eurónak megfelelő megtakarítást várnak a Metropolnál jövőre, illetve visszatérést a nyereségzónába.
A harmadik negyedévben a budapesti Metropol újság bevétele 27 százalékkal elmaradt az egy évvel korábbitól - miután a második negyedben 26 százalékkal csökkent -, és a kiadás ismét veszteséges volt üzemi szinten. Erről számokat nem közöltek. Az olvasótábor az egy évvel korábbihoz képest 4 százalékkal 488 ezerre csökkent, miután a második negyedben még 3 százalékkal, napi 508 ezerre bővült. A cég szerint a Metropol a második legolvasottabb lap Magyarországon, és első helyezett példányszámban és hirdetési bevételben.
Az első félévben a Metro International csoport adó utáni vesztesége 18,9 millió euró volt, több mint kétszer nagyobb az egy évvel korábbi, 8,1 milliós hiánynál. A nettó bevétel 25 százalékkal 116,3 millió euróra csökkent. A napi példányszám a második negyedévben 7 százalékkal elmaradt az egy évvel korábbitól - nem számítva az eladott részeket -, az olvasótábor viszont 8 százalékkal 17 milliósra nőtt a cég saját összesítése szerint. Ez a szám a harmadik negyedévben átlagosan 16,8 millió volt, 4 százalékkal több az egy évvel korábbinál.
Az idén áprilisban a Metro International nyerte "Az év újságja" díjat a spanyolországi, valenciai díjkiosztó fesztiválon, megelőzve többek között a Financial Timest és a Wall Street Journalt, mindazonáltal nehezen küzd a hirdetési bevételek válság miatti csökkenésével. A hétfői beszámolóban továbbra is "borúsnak" minősítették a hirdetési piac kilátását.
A csoport több helyütt - az Egyesült Államokban, Olaszországban, Portugáliában, Spanyolországban - bezárta vagy eladta vállalkozását, ezek nagy részéből azonban licencszerződés, illetve márkabérlet (franchise) alapján továbbra is lesz bevétele, és a költségeit is 15 százalékkal csökkentette a tavalyi harmadik negyedévihez képest.
Tavaly a csoport adózott eredménye 4,1 millió euró volt a 2007-es, 20,1 milliós veszteség után. A bevétele 11 százalékkal 295,5 millió euróra csökkent.
Az első Metro újság 1995. februárban jelent meg Stockholmban, két éven belül Prágában és Budapesten, majd a világ számos országában. A kiadó a világ legelterjedtebb nemzetközi újságjának tartja napilapját, amely jelenleg Európában, Észak- és Dél-Amerikában és Ázsiában 19 ország több mint száz nagyvárosában jelenik meg.
MTI/Menedzsment Fórum