3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A Metro International SA - az ingyenes nemzetközi hírlap, Budapesten a Metropol - kiadója hétfőn 8,6 millió euró harmadik negyedévi veszteséget jelentett adó után, az egy évvel korábbi, 22,2 millió euró adózott eredménnyel szemben.

A bevétel 26 százalékkal 42,5 millió euróra csökkent 57 millió euróról. Szervesen - azonos csoportösszetétellel és változatlan valutaárfolyamokkal számolva - azonban csak 8 százalékos volt a visszaesés.

Szeptemberben a magyar Metropol értékesítési partnerségre lépett az Axel Springer kiadóval, és más átszervezésektől is közel 500 ezer eurónak megfelelő megtakarítást várnak a Metropolnál jövőre, illetve visszatérést a nyereségzónába.

A harmadik negyedévben a budapesti Metropol újság bevétele 27 százalékkal elmaradt az egy évvel korábbitól - miután a második negyedben 26 százalékkal csökkent -, és a kiadás ismét veszteséges volt üzemi szinten. Erről számokat nem közöltek. Az olvasótábor az egy évvel korábbihoz képest 4 százalékkal 488 ezerre csökkent, miután a második negyedben még 3 százalékkal, napi 508 ezerre bővült. A cég szerint a Metropol a második legolvasottabb lap Magyarországon, és első helyezett példányszámban és hirdetési bevételben.

Az első félévben a Metro International csoport adó utáni vesztesége 18,9 millió euró volt, több mint kétszer nagyobb az egy évvel korábbi, 8,1 milliós hiánynál. A nettó bevétel 25 százalékkal 116,3 millió euróra csökkent. A napi példányszám a második negyedévben 7 százalékkal elmaradt az egy évvel korábbitól - nem számítva az eladott részeket -, az olvasótábor viszont 8 százalékkal 17 milliósra nőtt a cég saját összesítése szerint. Ez a szám a harmadik negyedévben átlagosan 16,8 millió volt, 4 százalékkal több az egy évvel korábbinál.

Az idén áprilisban a Metro International nyerte "Az év újságja" díjat a spanyolországi, valenciai díjkiosztó fesztiválon, megelőzve többek között a Financial Timest és a Wall Street Journalt, mindazonáltal nehezen küzd a hirdetési bevételek válság miatti csökkenésével. A hétfői beszámolóban továbbra is "borúsnak" minősítették a hirdetési piac kilátását.

A csoport több helyütt - az Egyesült Államokban, Olaszországban, Portugáliában, Spanyolországban - bezárta vagy eladta vállalkozását, ezek nagy részéből azonban licencszerződés, illetve márkabérlet (franchise) alapján továbbra is lesz bevétele, és a költségeit is 15 százalékkal csökkentette a tavalyi harmadik negyedévihez képest.

Tavaly a csoport adózott eredménye 4,1 millió euró volt a 2007-es, 20,1 milliós veszteség után. A bevétele 11 százalékkal 295,5 millió euróra csökkent.

Az első Metro újság 1995. februárban jelent meg Stockholmban, két éven belül Prágában és Budapesten, majd a világ számos országában. A kiadó a világ legelterjedtebb nemzetközi újságjának tartja napilapját, amely jelenleg Európában, Észak- és Dél-Amerikában és Ázsiában 19 ország több mint száz nagyvárosában jelenik meg.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!