A Sony PalyStation 4 eladásai április elején lépték át a 7 milliós darabszámot, míg a Microsoft Xbox One 5 milliónál tart. Úgy tűnik, hogy az amerikai technológiai óriás nem ülhet ölbe tett kézzel, ha versenyképesek szeretnének maradni a Sony termékével szemben. A különbség egyik legfőbb oka az ár. Az Xbox One ugyanis 500 dolláral nyitott, amely 100 dollárral magasabb annál, mint ami a konkurense árcéduláján szerepelt. Jeremy Rosenberg, az Allison+Partners kommunikációs ügynökség szakértője szerint az ár fontos tényező a játékkonzolok piacán, és sokan dönthettek a 100 dolláros különbség miatt a PS4 mellett. Éppen ezért nem kizárt, hogy a Microsoft csökkenti idén az Xbox árát. Az sem utolsó szempont, hogy sokan nem szívesen szerelnek kamerát a TV készülékükre.
A korábbi generációs konzoloknál az volt a tapasztalat, hogy a Microsoft igyekezett minél inkább a játékeladásokhoz kötni az értékesítést, míg a Sony-ra ez kevésbé jellemző. A korábbi modell Xbox 360 esetében a legnagyobb példányszámban eladott játék a Halo 3 volt, amelyet a konzoltulajdonosok 25 százaléka vásárolt meg. Ez az arány a PS3 és a Grand Theft Auto San Andreas vonatkozásában 12 százalék volt.
Dan Ackerman, a CNET tech-portál szerkesztője szerint a különbségek mögött jóval több áll a márkahűségnél. A PS4 jóval egyszerűbb eszköz, és ezt a vásárlók felé is sikerrel kommunikálták. A Sony azt mondta, hogy „Tessék, itt van egy fekete doboz, amit rádugsz a TV-re és már játszhatsz is”. Ezzel szemben a Microsoft jóval bonyolultabb koncepcióval állt elő: "Mi egy nappaliszoba-konzolt adunk neked. Csak dugd be a TV-d HDMI kábelét az Xboxba, és kövesd az útmutatót. A konzolt személyreszabhatod, indíthatsz Skype hívásokat, ja és mellesleg játszhatsz is vele.”
Az ár mellett az is szerepet játszhatott az eladási különbségekben, hogy míg a PlayStation-t 57, az Xbox-ot csak 13 országban árulják.
Szász Péter
mfor.hu