2p

Úgy tűnik, hogy a PlayStation egyelőre népszerűbb a játékosok körében, mint nagy riválisa az Xbox. Mindkét konzol új generációja tavaly mutatkozott be a nagyközönségnek és azóta már több mint 12 millió talált gazdára belőlük.

A Sony PalyStation 4 eladásai április elején lépték át a 7 milliós darabszámot, míg a Microsoft Xbox One 5 milliónál tart. Úgy tűnik, hogy az amerikai technológiai óriás nem ülhet ölbe tett kézzel, ha versenyképesek szeretnének maradni a Sony termékével szemben. A különbség egyik legfőbb oka az ár. Az Xbox One ugyanis 500 dolláral nyitott, amely 100 dollárral magasabb annál, mint ami a konkurense árcéduláján szerepelt. Jeremy Rosenberg, az Allison+Partners kommunikációs ügynökség szakértője szerint az ár fontos tényező a játékkonzolok piacán, és sokan dönthettek a 100 dolláros különbség miatt a PS4 mellett. Éppen ezért nem kizárt, hogy a Microsoft csökkenti idén az Xbox árát. Az sem utolsó szempont, hogy sokan nem szívesen szerelnek kamerát a TV készülékükre.

A korábbi generációs konzoloknál az volt a tapasztalat, hogy a Microsoft igyekezett minél inkább a játékeladásokhoz kötni az értékesítést, míg a Sony-ra ez kevésbé jellemző. A korábbi modell Xbox 360 esetében a legnagyobb példányszámban eladott játék a Halo 3 volt, amelyet a konzoltulajdonosok 25 százaléka vásárolt meg. Ez az arány a PS3 és a Grand Theft Auto San Andreas vonatkozásában 12 százalék volt.

Dan Ackerman, a CNET tech-portál szerkesztője szerint a különbségek mögött jóval több áll a márkahűségnél. A PS4 jóval egyszerűbb eszköz, és ezt a vásárlók felé is sikerrel kommunikálták. A Sony azt mondta, hogy „Tessék, itt van egy fekete doboz, amit rádugsz a TV-re és már játszhatsz is”. Ezzel szemben a Microsoft jóval bonyolultabb koncepcióval állt elő: "Mi egy nappaliszoba-konzolt adunk neked. Csak dugd be a TV-d HDMI kábelét az Xboxba, és kövesd az útmutatót. A konzolt személyreszabhatod, indíthatsz Skype hívásokat, ja és mellesleg játszhatsz is vele.”

Az ár mellett az is szerepet játszhatott az eladási különbségekben, hogy míg a PlayStation-t 57, az Xbox-ot csak 13 országban árulják.

Szász Péter
mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!