Három cég tett egyéni, míg további négy konzorcium együttes ajánlatot a nem egészen húsz kilométeres szakaszra: a legolcsóbban, 180,11 millió euróért az olasz Pizzarotti-Tirrena Scavi építene, míg a második a román Colas Romania-Consilier Construct által alkotott társaság, akik 186,69 millió euróért dolgoznának.
A hét ajánlat közül a legdrágábbnak a Vegyépszeré bizonyult: a magyar vállalat 270,86 millió euróért vállalná a pályaszakasz felépítését.
Szakújságírók szerint kevéssé valószínű, hogy a magyar cég ajánlata nyerje el a döntést meghozó Országos Közút- és Autópálya-kezelő Társaság (CNADNR) illetékeseinek tetszését, hiszen a számok egyszerű összehasonlításával látható, hogy a Vegyépszer közel negyven százalékkal drágábban építené az autópályát, mint a legolcsóbb olasz ajánlattevő.
Minden ajánlat nagyon drága
Az ajánaltokhoz hozzá kell tenni, hogy még a legolcsóbb építési ár is kimagaslóan drága a magyarországi viszonylathoz képest. A síkvidéken épülő autópálya építésére a legolcsóbb ajánlat kilométerenként 2,3 milliárd forintról szólt, a Vegyépszeré 3,4 milliárd forint. Ehhez képest Magyarországon az egyik legdrágább sztráda az M7-es Balatonszárszó-Ordacsehi közötti szakasza, amely több mint kétmilliárd forintból épült kilométerenként.
Ez az ár kiugróan magas volt, még akkor is, ha a 27 kilométeres szakaszon három völgyhíd is található. Hazánkban - egy új, spórolási stratégia bevezetése után - az autópálya-építések kilométerenként 1-1,5 milliárd forint között alakulnak.