2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A Bukarest-Ploiesti közötti első, 19,5 kilométeres autópálya-szakasz építésére kiírt pályázat nyertesét legkésőbb március közepén fogják kihirdetni. Az ajánlatot tett cégek között található a magyar Vegyépszer is - írja a Ziarul Gandul.

Három cég tett egyéni, míg további négy konzorcium együttes ajánlatot a nem egészen húsz kilométeres szakaszra: a legolcsóbban, 180,11 millió euróért az olasz Pizzarotti-Tirrena Scavi építene, míg a második a román Colas Romania-Consilier Construct által alkotott társaság, akik 186,69 millió euróért dolgoznának.

A hét ajánlat közül a legdrágábbnak a Vegyépszeré bizonyult: a magyar vállalat 270,86 millió euróért vállalná a pályaszakasz felépítését.

Szakújságírók szerint kevéssé valószínű, hogy a magyar cég ajánlata nyerje el a döntést meghozó Országos Közút- és Autópálya-kezelő Társaság (CNADNR) illetékeseinek tetszését, hiszen a számok egyszerű összehasonlításával látható, hogy a Vegyépszer közel negyven százalékkal drágábban építené az autópályát, mint a legolcsóbb olasz ajánlattevő.

Minden ajánlat nagyon drága

Az ajánaltokhoz hozzá kell tenni, hogy még a legolcsóbb építési ár is kimagaslóan drága a magyarországi viszonylathoz képest. A síkvidéken épülő autópálya építésére a legolcsóbb ajánlat kilométerenként 2,3 milliárd forintról szólt, a Vegyépszeré 3,4 milliárd forint. Ehhez képest Magyarországon az egyik legdrágább sztráda az M7-es Balatonszárszó-Ordacsehi közötti szakasza, amely több mint kétmilliárd forintból épült kilométerenként.

Ez az ár kiugróan magas volt, még akkor is, ha a 27 kilométeres szakaszon három völgyhíd is található. Hazánkban - egy új, spórolási stratégia bevezetése után - az autópálya-építések kilométerenként 1-1,5 milliárd forint között alakulnak.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!