"Bár a légitársaságok eddig főleg az új modell teherszállító változata iránt mutattak érdeklődést, bízunk benne, hogy az első vevők egyike utasszállítót is rendel majd" - nyilatkozta a napokban Párizsban Randy Baseler, az amerikai repülőgépgyártó cég civil repülőgépek értékesítéséért felelős alelnöke.
Az új Boeing 747-es a 747-400-asnál kevesebb üzemanyagot fog fogyasztani, nagyobb lesz a hatótávolsága, és 416 helyett már 450 utas szállítására lesz képes, írja a Spiegel Online. Mint ismert, a jelenleg próbarepüléseket végző, 73 méter hosszú és 24,1 méter magas A380-as 555 - 800 utasnak adhat helyet attól függően, hogyan osztják fel a légitársaságok a belső teret az utasosztályok között.
Baseler hozzátette: maximum 300 olyan repülőgép építését tervezik, amelyek kapacitása eléri a 450 főt. A cég ehelyett a 200-300 férőhelyes modellekre kíván a jövőben koncentrálni. Az Airbus ezzel szemben mintegy 1250 darabot szeretne értékesíteni az A380-as modellből.
Mint arról a mfor.hu korábban beszámolt, az európai repülőgépgyártó szuperjumbójára, amelynek sorozatgyártását jövőre kezdik meg, eddig 159 megrendelés futott be, 10-15 vevővel pedig jelenleg is folynak a tárgyalások.
Menedzsment Fórum