4p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A hétköznapokon továbbra is az RTL Klub dominál a nézettségi versenyben, ugyanakkor a hétvége mindkét napján megelőzték a piacvezető csatornát. A szombati napon a TV2-s Az ének iskolája ezúttal is remekelt, míg vasárnap a Forma 1-es verseny érdekelte leginkább a nézőket.

A csatornák lassan átállnak a nyári rendre, amikor számos sajátgyártású program pihen, és a népszerű sorozatok egy részével is csak ismétlés formájában találkozhatnak a nézők. Ennek jeleit már június első napjaiban tapasztalhatták a nézők, hiszen a Fókusz nem jelentkezett például minden nap, ahogy az Éjjel-nappal Budapest is időnként csak rövidebb, egy-egy epizód erejéig volt látható. Miután így korábban kezdődik a Barátok közt is és a TV2-n futó Jóban rosszban aktuális részeinek nem kell versenyezni az erősebb konkurenssel, arra számítottunk, hogy ez a sajátgyártású sorozat közönségarányát akár számottevően is megdobhatja, ám ez a 23. héten nem következett be.

A portfoliójába tartozó kisebb csatornák biztató szereplésével volt kénytelen beérni a társaság. Június 5-én idei legmagasabb együttes közönségarányát produkálta a TV2-csoport három kábelcsatornája. A SuperTV2, az FEM3 és a PRO4 szerdán a teljes napot tekintve a 18-49 éves célcsoportban 4,42 százalékos együttes közönségarányt ért el. Visszatérve a Jóban rosszban nézettségére, a növekedés elmaradása azzal is magyarázható, hogy a rajongók egy része a testvéradón követi. A csatorna korábbi közleménye szerint például a múlt szerdán a csatorna átlagához mérve kiugró (6,17% SHR) közönségarányt ért el a Super TV2 kínálatában. Igaz, ha a csoport tavalyi veszteségét nézzük, amelyről a napokban számolt be az mfor.hu is, akkor különösen fontos minden kis sikerélmény. (lásd: 20 milliárdot toltak a TV2-be, 27-et az RTL-be)

A 23. héten főműsoridőben (19-23 óra között) a kereskedelmileg fontos célcsoportban (18-49 évesek) az RTL Klub műsorainak a közönségaránya 22,2 százalék lett, míg a TV2-t ezúttal a készülékek előtt ülők 17,4 százaléka követte. A harmadik helyre az M1 került, mely a vasárnapi kiugró számoknak köszönhetően 8,6 százalékos átlagos közönségarányt tudott szerezni. Hozta a szokásos számokat a F+ (5,5% SHR), gyengébb volt ugyanakkor a Cool (4,4 % SHR). Az utóbbi hetek örök vesztese a Viasat 3 (3,8 %) ezúttal sem tudott brillírozni.

Hétfőn a Dr. Csont az egy héttel korábbiaknak megfelelően szerepelt. A csatorna átlagát minimálisan meghaladó közönségarány ennek ellenére nem volt olyan rossz, hiszen így is a legnézettebb külföldi sorozat lett a héten. Eközben a konkurens adón a két NCIS sorozat a 20 százalék arányt sem érte el. Kedden a korábbiaknál kicsit jobban szerepelt a TV2, igaz az Utódomra ütök című film sem tudta a TV2 hatalomátvétét megteremteni. Szerdán a TV2-n a Sherlock és Watson és az RTL-en a Szulejmán is lefele húzta a saját csatornájának átlagát. Csütörtökön az RTL és a TV2 is gyengécske filmkínálattal rukkolt elő. A majmok bolygója azért biztosította az RTL –nek a meglévő előnyt.

Pénteken A zöld íjász című sorozat lassan ismét növelte nézőszámát, igaz a sorozat indulásakor mutatott kiemelkedő közönségaránytól messze került, de legalább a csatorna átlagát meghaladta. Eközben a sokszor ismételt Olasz meló is a TV2 közönségarányának az átlaga felett zárt. Hozzá kell tegyük, hogy a Mark Wahlbergnek, és Charlize Theronnak most könnyű dolga volt, hiszen a konkurens csatornán nem kellett olyan nevekkel versenyeznie, mint ahogy a legutóbbi alkalommal, amikor VV Gigi és Béci ellen labdába sem tudtak rúgni. Más kérdés, hogy a Forma 1-es edzés közvetítése már pénteken is sok nézőt érdekelt.

Ismét változékony volt a szombat, az este elején a TV2 elhúzott az Ének iskolája révén, ezt később nem is sikerült ledolgoznia az RTL filmjének, már csak azért sem, mert a Túszjátszma csak hajszálnyival volt jobb, mint A szmokinger a TV2-n. Vasárnap az MTV borsot tört a konkurense orra alá, hiszen az F1-es futamnak köszönhetően a legnézettebb adó lett a célcsoportban.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!