4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A hétköznapokon továbbra is az RTL Klub dominál a nézettségi versenyben, ugyanakkor a hétvége mindkét napján megelőzték a piacvezető csatornát. A szombati napon a TV2-s Az ének iskolája ezúttal is remekelt, míg vasárnap a Forma 1-es verseny érdekelte leginkább a nézőket.

A csatornák lassan átállnak a nyári rendre, amikor számos sajátgyártású program pihen, és a népszerű sorozatok egy részével is csak ismétlés formájában találkozhatnak a nézők. Ennek jeleit már június első napjaiban tapasztalhatták a nézők, hiszen a Fókusz nem jelentkezett például minden nap, ahogy az Éjjel-nappal Budapest is időnként csak rövidebb, egy-egy epizód erejéig volt látható. Miután így korábban kezdődik a Barátok közt is és a TV2-n futó Jóban rosszban aktuális részeinek nem kell versenyezni az erősebb konkurenssel, arra számítottunk, hogy ez a sajátgyártású sorozat közönségarányát akár számottevően is megdobhatja, ám ez a 23. héten nem következett be.

A portfoliójába tartozó kisebb csatornák biztató szereplésével volt kénytelen beérni a társaság. Június 5-én idei legmagasabb együttes közönségarányát produkálta a TV2-csoport három kábelcsatornája. A SuperTV2, az FEM3 és a PRO4 szerdán a teljes napot tekintve a 18-49 éves célcsoportban 4,42 százalékos együttes közönségarányt ért el. Visszatérve a Jóban rosszban nézettségére, a növekedés elmaradása azzal is magyarázható, hogy a rajongók egy része a testvéradón követi. A csatorna korábbi közleménye szerint például a múlt szerdán a csatorna átlagához mérve kiugró (6,17% SHR) közönségarányt ért el a Super TV2 kínálatában. Igaz, ha a csoport tavalyi veszteségét nézzük, amelyről a napokban számolt be az mfor.hu is, akkor különösen fontos minden kis sikerélmény. (lásd: 20 milliárdot toltak a TV2-be, 27-et az RTL-be)

A 23. héten főműsoridőben (19-23 óra között) a kereskedelmileg fontos célcsoportban (18-49 évesek) az RTL Klub műsorainak a közönségaránya 22,2 százalék lett, míg a TV2-t ezúttal a készülékek előtt ülők 17,4 százaléka követte. A harmadik helyre az M1 került, mely a vasárnapi kiugró számoknak köszönhetően 8,6 százalékos átlagos közönségarányt tudott szerezni. Hozta a szokásos számokat a F+ (5,5% SHR), gyengébb volt ugyanakkor a Cool (4,4 % SHR). Az utóbbi hetek örök vesztese a Viasat 3 (3,8 %) ezúttal sem tudott brillírozni.

Hétfőn a Dr. Csont az egy héttel korábbiaknak megfelelően szerepelt. A csatorna átlagát minimálisan meghaladó közönségarány ennek ellenére nem volt olyan rossz, hiszen így is a legnézettebb külföldi sorozat lett a héten. Eközben a konkurens adón a két NCIS sorozat a 20 százalék arányt sem érte el. Kedden a korábbiaknál kicsit jobban szerepelt a TV2, igaz az Utódomra ütök című film sem tudta a TV2 hatalomátvétét megteremteni. Szerdán a TV2-n a Sherlock és Watson és az RTL-en a Szulejmán is lefele húzta a saját csatornájának átlagát. Csütörtökön az RTL és a TV2 is gyengécske filmkínálattal rukkolt elő. A majmok bolygója azért biztosította az RTL –nek a meglévő előnyt.

Pénteken A zöld íjász című sorozat lassan ismét növelte nézőszámát, igaz a sorozat indulásakor mutatott kiemelkedő közönségaránytól messze került, de legalább a csatorna átlagát meghaladta. Eközben a sokszor ismételt Olasz meló is a TV2 közönségarányának az átlaga felett zárt. Hozzá kell tegyük, hogy a Mark Wahlbergnek, és Charlize Theronnak most könnyű dolga volt, hiszen a konkurens csatornán nem kellett olyan nevekkel versenyeznie, mint ahogy a legutóbbi alkalommal, amikor VV Gigi és Béci ellen labdába sem tudtak rúgni. Más kérdés, hogy a Forma 1-es edzés közvetítése már pénteken is sok nézőt érdekelt.

Ismét változékony volt a szombat, az este elején a TV2 elhúzott az Ének iskolája révén, ezt később nem is sikerült ledolgoznia az RTL filmjének, már csak azért sem, mert a Túszjátszma csak hajszálnyival volt jobb, mint A szmokinger a TV2-n. Vasárnap az MTV borsot tört a konkurense orra alá, hiszen az F1-es futamnak köszönhetően a legnézettebb adó lett a célcsoportban.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!