2p

Hol éri a magyar gazdaságot a globális recesszió?
Lehet idén is költségvetési osztogatás? Bóvliba vágják Magyarországot?

Online Klasszis Klub élőben László Csabával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. május 7. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az emberek csodálkozva tekintenek vállalatokra, amelyek az ismeretlenség homályából felnőve az átlagos fejlődés sokszorosát produkálva a legnagyobbak közé lépnek. Ezeknek a vállalatok a legfontosabb ismérve a cég elsőszámú vezetője. Ezek a cégvezetők tudnak valamit amit mások nem, és ami kiemelte őket és a cégüket a tömegből. De vajon mi különbözteti meg őket?

Vezetés és hit

Az 5. szintre való emelkedéshez szükséges lépések nehezen megragadhatók, és a kutatók sem akarták a fogalmat közhelyszerűvé tenni azzal, hogy kitalálnak "10 lépcsőt", amely a sikeres vezetővé váláshoz vezet. Mindamellett az ilyen vezetők élettörténetéből sokat lehet tanulni. Darwin Smith, a Kimberly-Clark igazgatója például a kinevezését követő hónapokban tudta meg, hogy rákbeteg és már egy éve sincs hátra. Betegségéről tájékoztatta az igazgatótanácsot, ám azt is kijelentette, hogy esze ágában sincs a közeljövőben meghalni. Megfeszítetten dolgozott, és közben sugárkezelésre járt. Fékezhetetlen eltökéltsége nemcsak a gyógyulását hozta, hanem a Kimberly-Clark fellendülését is, miután meghozta a papírgyár életének legdrámaibb döntését, és áthajóztak a feldolgozó ágazatba. Így körözte le a Kimberly-Clark a Procter&Gamble-t.

Joe Cullman-t, a Philip Morris vezérigazgatóját mélyen áthatották a II. világháborúban szerzett élményei, különösen az, amikor leszállították egy hajóról, amely azután a halálba vitte utasait. Ezután élete minden napját valódi ajándéknak tekintette, és még hatvan évig élt.

Colman M. Mockler pedig, aki félénk, udvarias stílusban, ám makacs kitartással küzdött a Gillette jövőbeni nagyságáért, az MBA megszerzése után áttért az evangélikus hitre és gyakran találkozott a bostoni üzleti igazgatók egyik körével, akikkel közös reggelik során a vallási értékeknek a vállalati életbe történő átvitelének lehetőségeiről beszélgettek.


LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!