A világ negyedik legnagyobb piaci részesedésű mobiltelefon-gyártójának hazai leánycége Budapesten már két márkaboltot is nyitott, egyiket két éve a Westendben, a legújabbat pedig alig néhány hete a Mammut bevásárlóközpontban.
"A mobiltelefon-értékesítés nemcsak arról szól, hogy eladjuk az eszközt, hanem arról is, hogy eladhassuk a vele átadható zenehallgatási, fotózási élményt. Most fordulóponthoz érkeztünk, már a financiális feltételei is megvannak annak, hogy az eladási csatornákba beépíthessük a márkaboltot" – közölte a magyar cégvezető.
A Sony Ericsson a magyarországi piacon a top három mobiltelefon-márka egyike. Hivatalos felmérés híján a gyártók itteni képviselői csak becsülni tudják a piac méretét. A japán–svéd cég hazai leányánál az idén is 2,5–2,7 millió közöttire tartják a magyarországi új készülékek
piacát, a gazdasági megszorítások legfeljebb az év elején éreztették negatív hatásukat.
A cégvezető ugyanakkor úgy látja, a stagnáló piacon egyre élesebb a szállítók versenye, emiatt is fontos a brand erősítése. Az utóbbi egy évben annyi változás végbement, hogy a gyártók jobban szegmentálják a piacot, más modellekkel és más árkategóriákkal jelennek meg a szolgáltatóknál és mással a kártyafüggetlen-piacon, írja a Világgazdaság.