A bizottság arra a következtetésre jutott, hogy az ügylet nem fogja jelentősen korlátozni a hatékony versenyt az Európai Gazdasági Térségben vagy annak bármely jelentős részén.
Az osztrák Spar csoport, leányvállalatain - szupermarketeken, hipermarketeken és diszkontáruházakon - keresztül számos európai országban jelen van. Textil- és sporttermékek kiskereskedelmével is foglalkozik. A Spar Magyarországon szupermarketeket és hipermarketeket üzemeltet.
A Plus Magyarország diszkontüzleteket működtet Magyarországon.
A tervezett ügyletre vonatkozó bizottsági vizsgálat a mindennapi fogyasztási termékek élelmiszer-kiskereskedelmi és -beszerzési piacára összpontosított. A vizsgálat megállapította, hogy az egyesült vállalat a jövőben is számos erős, hatékony, valamint nemzeti és helyi szinten is jelentős piaci részesedéssel rendelkező versenytárssal néz majd szembe. A Bizottság úgy találta, hogy a beszerzési piacokon a tervezett ügylet nem vezet az egyesült vállalat vásárlóerejének jelentős növekedéséhez beszállítóival szemben, vagyis az egyesült vállalat nem kerül olyan pozícióba, hogy befolyásolhassa beszállítóinak árait.