Csak első osztályú kocsival lehet a nemzetközi piacra menni, mondta Oleg Gyeripaszka orosz milliárdos, a Volgát is gyártó GAZ autógyár tulajdonosa. Mivel a cégnek ilyen tervei vannak, most mindenütt - így Ausztriában is - beszállítókat keres az orosz befektető. Most osztrák lapértesülések szerint az AVL List grazi vállalattal autómotorok gyártására kötött kooperációs megállapodást. Gyeripaszka reményei szerint világszínvonalat jelent majd tíz év múlva a Made in Russia jelölés.
Május elején Gyeripaszka egyik vállalata bejelentette: 1,54 milliárd dollárt fektet be a kanadai Magna autóalkatrész-gyártó vállalatba, húsz százalékos részesedést szerezve a cégben. Ezt a bejelentést néhány nappal azután tették, hogy a Magna partneri megállapodást hozott tető alá a szintén kanadai Onex befektetői társasággal annak érdekében, hogy részesedést szerezzen a DaimlerChrysler gondokkal küszködő Chrysler részlegében. Az amerikai autógyártót végül a Cerberus befektetési társaság
vásárolta meg.Gyeripaszka vállalatbirodalmának része a Russian Machines vállalkozás, amely magában foglalja a második legnagyobb orosz autóipari céget, a GAZ-t. A társaság tavaly hozott létre a kanadai Magnával vegyesvállalatot, műanyag autóalkatrészek gyártására.
A Gorkij városában lévő GAZ autógyár elsősorban a Volga autómárkával vált ismertté. Tavaly a GAZ járműipari csoport (teherautó, busz, építőipari gép és személykocsi) forgalma 4,5 milliárd dollár volt.