A Porsche Holding az 1990-es évek elején, Ausztriában hozta létre használtautó-üzletágát Weltauto néven, elsősorban az újautó-értékesítés támogatására, mert ezzel lehetőség volt a használt gépkocsik beszámítására. Az így megvásárolt autókat garanciával és egyéb kiegészítő szolgáltatásokkal - például finanszírozással, részletes állapotvizsgálattal, gépkocsi-beszámítással értékesítették tovább.
A Volkswagen Csoport 2011-ben úgy döntött, hogy a Weltauto programot a teljes világhálózatára kiterjeszteni. Az idén ősztől a csoport fő piacain az Amerikai Egyesült Államoktól kezdve Németországon át Japánig mindenhol e márkajelzés alatt kínálják a használt autókat.
Horváth Zoltán hangsúlyozta: a magyarországi hálózat arculata is átalakult, a szolgáltatások igazodnak a konszern által meghatározott minőségi kívánalmakhoz. A márkaigazgató sikertörténetnek nevezte a Weltatuto 13 éves magyarországi történetét, amely alatt csaknem 70 ezer használt járművet értékesítettek. A csúcs 2007-ben volt 11 345 autóval, a válság óta pedig 6500 körül alakul az éves eladott darabszám.
Az idei évre az átállástól függetlenül nem számít áttörő változásra a cég értékesítéseit tekintve. A hálózat várhatóan tartani fogja a 6000 darabos éves értékesítési szintet, mivel a használtautó-piacon a várakozásoknak megfelelően továbbra is növekvő a kereslet: az idei első nyolc hónap adatai alapján Magyarországon már 290 802 használt autó talált új gazdára, 10,7 százalékkal több tulajdonosváltás történt, mint tavaly.
A márkaigazgató jelezte: változatlan tendencia a piacon a használt autók magánimportjának növekedése, januártól augusztus végéig már 40 000-nél több autót regisztráltak az okmányirodákban, holott tavaly tizenkét hónap alatt 53 533 darabot. Kedvezőtlen jelenség, hogy továbbra is az idős autók érkeznek be elsősorban: tavaly 10,6 év volt a kocsik átlagéletkora, az idén pedig már 10,8.
Horváth Zoltán arra számít, hogy a következő időszakban nőni fog a flottás vevők száma a Das Weltauto hálózatában, és jelentős jogszabály-módosítások is bekövetkezhetnek a fekete- és szürkeszektor fehérítése érdekében. Megjegyezte: a járműkereskedelemben már látni vélik az MNB növekedési hitelprogramjának pozitív hatását.
MTI