A Toyota Motor Corp. hibrid járműveinek értékesítése május végén elérte az 1,047 milliót, melyből 345 ezret Japánban adtak el, jelenti az Associated Press hírügynökség.
Az 1997-ben bemutatott Prius az egyértelmű vezető a maga 757 600 eladott járművével. A japán vállalat 2000-ben vezette be a modellt az észak-amerikai, az európai, valamint egyéb piacokra. Tavaly a Prius-eladások a teljes amerikai hibrid-értékesítés negyven százalékát tették ki.
A Prius az 55 mérföld/gallonos üzemanyag-fogyasztásával igen népszerű a közepes méretű szedánok terén, amely a legjobban eladható autótípus a világon. Az Egyesült Államokban a terepjárók és kisteherautók esetében jelenleg 22,2, a személyautóknál 27,5 mérföldös gallononkénti teljesítmény a minimális teljesítendő érték.
Habár számos autógyártó készít hibrid autókat, de a Toyotának immár tíz éves tapasztalata van abban, hogyan is kell értékesíteni az ilyen típusú járműveket. A vállalat a kutatólaboratóriumok információin kívül a hibrid-tulajdonosok tapasztalatait is felhasználja az autók fejlesztésénél.